Biznes

Franczyza – obalamy mity

Startup Stock Photos
Pod koniec lat 80 na polskim rynku pojawiła się nietypowa struktura prowadzenia działalności – franczyza, polegająca na wykupowaniu znaku firmowego już istniejącej firmy i otwieraniu pod nim własnego punktu. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad metoda ta zyskała niezrównaną popularność i dziś dominuje w wielu sektorach gospodarczych – gastronomii, branży odzieżowej, kosmetycznej, spożywczej, a także edukacyjnej. W wyniku tak gwałtownego wzrostu zainteresowania franczyzą, powstało o niej wiele mitów, które niestety wciąż są w obiegu. W poniższym artykule, postaramy się je obalić na przykładzie sieci sklepów Topaz.
Franczyzna TopazExpress

Firma Topaz powstała w 1993r. w Sokołowie Podlaskim, gdzie znajduje się jej główna siedziba. Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa przyczyniał się do powstawania coraz to nowszych placówek sklepów i do ugruntowania mocnej pozycji w branży spożywczej. Dziś pod marką Topaz i Topaz Express istnieje niemal 80 sklepów w czterech województwach: mazowieckim, lubelskim, podlaskim oraz warmińsko-mazurskim.

Mit #1  – franczyza jest ryzykowna

Choć koniunktura współczesnego rynku jest niezwykle chwiejna i bardzo łatwo popełnić poważny błąd w inwestycjach, to franczyza wciąż pozostaje jednym z najbezpieczniejszych sposobów otwierania własnych działalności. Wykupując licencję franczyzową, zyskujemy dostęp do kompleksowego know-how naszego franczyzodawcy, dzięki czemu dostajemy gotową receptę na udany biznes. Stając się częścią stabilnej struktury handlowej, utrzymującej się na rynku od lat – takiej jak sieć sklepów Topaz – mamy pewność, iż stosowane przez nią metody biznesowe są sprawdzone i pozwolą nam prowadzić lukratywny biznes bez względu na zmieniające się warunki ekonomiczne.

Mit #2 – franczyza jest nieopłacalna

Na rozpoczęcie własnego biznesu zawsze potrzebny jest kapitał i choć mogłoby się wydawać, że pokrycie kosztów związanych z inwestycję we franczyzę, czyli opłacenia licencji franczyzowej, lokalizacji punktu, a także asortymentu to duży wydatek, należy wziąć pod uwagę szereg korzyści, na jakich będziemy mogli zaoszczędzić. Będąc biorcą licencji sieci sklepów Topaz, zyskujemy dostęp do know-how, dzięki czemu już na wstępie wiemy jak kierować naszą działalnością,  aby inwestycja ta zwróciła się jak najszybciej. Nadto marka Topaz umożliwia swoim franczyzobiorcom korzystanie z bardzo dobrych warunków umów, jakie wynegocjowała z dostawcami i dystrybutorami, dzięki czemu wyposażenie sklepu i dostawy są niezwykle opłacalne, a zyski przedsiębiorców większe.

Mit #3 – franczyza jest tylko dla doświadczonych biznesmenów

Wielu początkujących przedsiębiorców rozpoczynało swoją przygodę z biznesem od franczyzy sklepów Topaz. Nasze szeregi zasilały osoby bez specjalnego doświadczenia w branży spożywczej, które dzięki ściśle ustalonym standardom, doskonale opracowanemu know-how i sprawdzonym radom z dziedziny marketingu, stały się wprawionymi handlowcami, odnoszącymi coraz to większe sukcesy.
Należy pamiętać, że nabywając licencję franczyzową, stajemy się częścią rozbudowanej struktury, dzięki czemu możemy liczyć na kompleksową pomoc ze strony franczyzodawcy, który organizuje szkolenia dokształcające z rozmaitych dziedzin, oferuje dogodne warunki umów z kontrahentami i wyposaża nas w rozmaite narzędzia marketingowe, mające zwiększyć obrót w naszym sklepie. Marka Topaz proponuje między innymi: koloportaż gazetek promocyjnych, weekendowe akcje promocyjne, akcje plakatowe i bilbordowe, a także cieszący się dużym zainteresowaniem piknik, którego celem jest ugruntowanie już zdobytej puli klientów i pozyskanie nowych.

Pomóż nam zwalczać mity

Jeśli jesteś ambitnym przedsiębiorcą, chcącym prowadzić własną działalność i dążyć do ciągłego rozwoju – zapoznaj się z naszą propozycją franczyzową (http://topaz24.pl/) i poszerz nasze szeregi! Wspólnie możemy zwalczać mity dotyczące funkcjonowania franczyzy, budować coraz to silniejszą pozycję na rynku polskim i zarabiać!

Komentarze