Biznes

Grupa Marvipol – 694,2 mln zł sprzedaży, 27,7 mln zł zysku z działalności kontynuowanej

Dewelopersko-motoryzacyjna Grupa ma za sobą udany rok. W 2015 r. segment deweloperski przekroczył  cele sprzedażowe i zrealizował plan przekazań mieszkań, zawierając 600 umów sprzedaży i przekazując nabywcom 609 lokali. Segment motoryzacyjny może pochwalić się 13% wzrostem sprzedaży samochodów Jaguar i Land Rover przez Importera do sieci własnej i dilerów zewnętrznych. Zarząd Grupy zapowiada, że w każdym z kluczowych segmentów powinien odnotować dwucyfrowe wzrosty sprzedaży.

– Pomimo stojących przed nami wyzwań z nawiązką zrealizowaliśmy ubiegłoroczne budżety sprzedażowe, wypracowując solidny wynik – 694,2 mln zł przychodów i 27,7 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej. W segmencie deweloperskim skoncentrowaliśmy się na dalszej poprawie i tak utrzymujących się na rekordowych poziomach wyników sprzedaży mieszkań z projektu Central Park Ursynów, w efekcie czego CPU w 2015 r. zostało drugą najlepiej sprzedającą się inwestycją w Warszawie.

Kluczowe w 2016 roku jest utrzymanie poziomów sprzedaży i rentowności CPU, a rozpoczęcie przedsprzedaży w nowych inwestycjach Grupy Marvipol w Warszawie ma pozwolić osiągnąć założone cele.  W segmencie motoryzacyjnym intensywnie pracowaliśmy nad dalszym umacnianiem pozycji marek Jaguar i Land Rover na polskim rynku,  w tym ekspansją rynkową nowych modeli – Jaguara XE, sedana klasy średniej premium oraz Discovery Sport – najmniejszego z modeli Land Rover. Dużo czasu i środków poświęciliśmy reorganizacji Grupy, która w 2016 r. ma zakończyć się podziałem Grupy na dwa podmioty – deweloperski i motoryzacyjny, notowane na rynku głównym GPW. W ramach reorganizacji dokonaliśmy m.in. zyskownego wyjścia z segmentu myjnisamochodowych. Równocześnie nieustannie poszukujemy nowych szans biznesowych, pozwalających na osiąganie ponadstandardowego zwrotu na kapitale. Działając w tym duchu nawiązaliśmy współpracę z grupą Panattoni, liderem polskiego rynku nieruchomości magazynowych, w ramach której wspólnie realizujemy projekt logistyczno-magazynowy na obrzeżach Warszawy. Podsumowując – mamy za sobą rok wytężonej, przynoszącej zakładane efekty pracy nad jak najlepszymi bieżącymi wynikami oraz stworzeniem fundamentów dla dynamicznego wzrostu Grupy w kolejnych latach – ocenia Mariusz Książek, prezes Marvipol S.A.

Prezes giełdowej spółki podkreśla, że cele dla Grupy na 2016 r. zakładają znaczący wzrost w kluczowych segmentach działalności – deweloperskim i motoryzacyjnym. – Cel minimum to dwucyfrowe wzrosty wolumenu sprzedaży, przy utrzymaniu satysfakcjonujących marż. Głęboko wierzę, mając na uwadze planowany na jesień 2016 r. podział Grupy Marvipol, że urealnienie wyceny obu segmentów spowoduje, iż zarówno obecni akcjonariusze, jak i przyszli inwestorzy będą niezwykle usatysfakcjonowani z faktu udziału w naszym projekcie  – zapowiada Mariusz Książek.

Grupa Marvipol

Komentarze