Biznes

Hilton Worldwide odnotował kolejny rekordowy rok

wycena-proseed29

Sieć Hilton Worldwide (NYSE: HLT) poinformowała o osiągnięciu kolejnego, historycznego sukcesu  – wraz z otwarciem hotelu Hilton N’Djamena w Czadzie, firma działa już w 100 krajach i terytoriach na całym świecie.

Przez cały 2015 rok strategicznym celem spółki był organiczny wzrost, który realizowano dzięki sile 12 wiodących marek hoteli, znajdujących się w portfolio firmy. Hilton Worldwide jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hotelową na świecie. W podsumowaniu 2015 roku, firma wskazuje osiągnięcia takie jak:

  • Podpisanie umów dotyczących realizacji nowych hoteli, w których znajdzie się w sumie ponad 100 000 pokoi. Obecnie w portfelu firmy jest 275 000 pokoi na całym świecie*, z czego połowa  w różnych stadiach przygotowania. O skali rozwoju sieci świadczy również fakt, że pokoje będące w przygotowaniu, stanowią prawie 20% ogólnej liczby pokoi będących w budowie na całym świecie.
  • Do portfolio firmy dołączyło ponad 50 000 pokoi w kwocie brutto i ponad 43 000 pokoi w kwocie netto, co stanowi 6,6% wzrost w segmencie obiektów zarządzanych i franczyzowych.
  • 14 500 pokoi dołączyło do portfolio sieci w wyniku przejęcia hoteli od innych sieci i niezależnychoperatorów. Pozyskane w ten sposób nieruchomości, reprezentują prawie 30% wszystkich otwarć, które miały miejsce w 2015 roku.

Ostatni rok był dla sieci wyjątkowy również z innych powodów:

  • Stworzono ponad 20 000 nowych miejsc pracy było to możliwe dzięki rozwojowi obiektów zarządzanych przez Hilton Worldwide, jak i tych działających na zasadach franczyzy.
  • Ponad 140 milionów podróżnych, zdecydowało się skorzystać z usług ponad 4 600 hoteli będących własnością sieci, przez nią zarządzanych i działających na zasadach franczyzy.

Od 2007 roku, sieć Hilton Worldwide odnotowała ponad 50% wzrost i z sukcesem wprowadziła trzy nowe marki hotelowe. Łączna liczba pokoi, działających pod szyldami wspomnianych marek, lub będących w różnych stadiach przygotowania sięga 60 000. Rozbudowa portfolio marek będzie wciąż kontynuowana w 2016 roku – sieć zapowiada kolejną markę średniego segmentu, która przyczyni się do dalszego rozwoju oferty.

„Kolejny kamień milowy i fakt, że jesteśmy obecni aż w 100 krajach, jest świadectwem siły naszych poszczególnych marek hotelowych. Hilton Worldwide jest najszybciej rozwijającą się siecią hotelarską na świecie, a także firmą, która może poszczycić się największą liczbą pokoi będących w przygotowaniu” – skomentował Christopher J. Nassetta, prezes i dyrektor generalny Hilton Worldwide. „Dokładamy wszelkich starań, żeby nasi właściciele mogli cieszyć się jak najlepszymi stopami zwrotu, żeby nasi goście mogli korzystać z atrakcyjnej oferty dostosowanej do ich potrzeb, i by członkowie naszego zespołu cieszyli się ze wspaniałego miejsca pracy”.

Najważniejsze wydarzenia w 2015 roku

  • Ameryka Północna i Południowa: 2015 był rekordowym rokiem dla rynków Ameryki Północnej i Południowej, gdzie liczba umów i pozwoleń na działalność sieci osiągnęła zawrotny poziom. Łącznie podpisano ponad 500 umów dotyczących 65 000 pokoi hotelowych. Do portfolio firmy dołączyły również nowe rynki Ameryki Łacińskiej i Karaibów, w tym np. Aruba, Boliwia i Gwatemala.  .
  • Europa, Bliski Wschód i Afryka: W 2015 roku, do dyspozycji gości oddano ponad 7 000 pokoi w całej Europie. Był to wyjątkowy rok również w kontekście inwestycji – umowy dotyczące nowych hoteli podpisano m.in. w Botswanie i w Armenii.
  • Region Azji i Pacyfiku: Już trzeci rok z rzędu, sieć Hilton Worldwide udostępniła gościom ponad 5 000 pokoi w regionie Azji i Pacyfiku. Odnotowano również znaczny wzrost przedziałów cenowych w hotelach luksusowych, jak i średniego segmentu takich jak Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Embassy by Hilton oraz Hilton Hotels & Resorts.

Najważniejsze fakty dotyczące marek

Segment Luxury & Lifestyle

Conrad Hotels & Resorts: Pod szyldem Conrad Hotels & Resorts działają obecnie 23 hotele, a w przygotowaniu zostaje ponad 6 000 nowych pokoi hotelowych. W omawianym okresie, sumę tę uzupełniono o ponad 900 nowych pokoi, w ramach planowanych obiektów Conrad Shenzhen (300 pokoi), Conrad San Luis Potosi (135 pokoi) oraz Conrad Chicago (287 pokoi). Sieć podpisała również umowy na trzy nowe hotele w Chinach, które rozszerzą  portfolio firmy do pięciu obiektów działających w tym kraju.

Planowane inwestycje:

Waldorf Astoria Hotels & Resorts: W ramach marki działa obecnie 25 hoteli, a w przygotowaniu są kolejne obiekty, które zaoferują łącznie ponad 2 000 nowych pokoi. W 2015 roku sieć rozpoczęła budowę hotelu Waldorf Astoria Beverly Hills, który będzie liczył 170 pokoi i stanie w sąsiedztwie słynnego hotelu Beverly Hilton.

Canopy by Hilton: Najmłodsza marka w sieci Hilton Worldwide (uruchomiona w 2014 r.), która zrzesza już 28 obiektów będących w przygotowaniu oraz takich, dla których podpisano listy intencyjne. Pierwszy obiekt marki ma zostać otwarty w Reykjavíku w drugim kwartale 2016 r.

Segment Full Service

  • Hilton Hotels & Resorts: Mająca w swojej ofercie przeszło 55 tys. pokoi, marka Hilton Hotels & Resorts, realizuje obecnie największą liczbę inwestycji spośród wszystkich światowych marek segmentu upper upscale. Aż dwie trzecie z nich jest już na etapie budowy.
  • Curio – A Collection by Hilton: W ciągu ostatnich 18 miesięcy, czyli od daty premiery marki, można było zaobserwować jej bardzo dynamiczny rozwój. Obecnie, w przeszło 20 krajach pod szyldem Curio – A Collection by Hilton znajdują się  84 hotele, z ponad 17 tys. pokojami już dostępnymi dla gości lub będących na różnych etapach przygotowania.
  • DoubleTree by Hilton: W 2015 roku otwarto 45 hoteli pod marką DoubleTree by Hilton, a na realizację w kolejnych latach czeka niemal 14 tys. pokoi, z czego prawie 80 % poza Ameryką Północną.

Segment All Suites

  • Embassy Suites by Hilton: W 2015 roku otwarto osiem nowych hoteli Embassy Suites by Hilton, a także podpisano umowy na kolejne obiekty w Chinach i Arabii Saudyjskiej. Dalsze plany marki dotyczą ekspansji na nowe rynki docelowe – umowy podpisano już na realizacje na Hawajach i St. Kitts.
  • Homewood Suites by Hilton: W 2016 roku marka osiągnie swój kamień milowy – 400 hoteli działających pod jej szyldem. Kolejne plany dotyczą dalszego rozwoju w Stanach Zjednoczonych i na rynkach międzynarodowych. W 2015 roku, Homewood Suites by Hilton po raz szósty zostało uznane za najwyższej jakości hotele wydłużonego pobytu  w ankiecie zadowolenia gości J.D. Power 2015 North America Hotel Guest Satisfaction Index StudySM.
  • Home2 Suites by Hilton: W ubiegłym roku otwarto 28 nowych obiektów Home2 Suites by Hilton, a lista hoteli w realizacji liczy obecnie prawie 300 projektów. Do końca 2016 roku marka osiągnie kolejny sukces –  100. działających pod jej szyldem hoteli. W samym 2015 roku podpisano umowy na ponad 160 obiektów Home2.

Segment Focused Service

  • Hampton by Hilton: Dzięki partnerstwu z Plateno Hotels Group, Hampton by Hilton przyspieszaekspansję w Chinach. W państwie środka działa już pierwszy markowy hotel, a w kolejnych latach otwartych zostanie 400 nowych obiektów. Ponadto marka osiągnęła już przełomową liczbę 200 tys. pokoi, a na realizację czeka ponad 50 tys. kolejnych.
  • Hilton Garden Inn: Marka zbliża się do otwarcia 100 tys. pokoju, a podpisanie umów dotyczących dwóch obiektów na Hawajach przypieczętowuje jej działalność na terenie wszystkich stanów Ameryki Północnej.

Segment Timeshare

Hilton Grand Vacations: Marka kontynuuje, niewymagający znacznych nakładów wzrost i poszerza ofertę o 315-pokojowy hotel Las Palmeras w Orlando na Florydzie oraz 220-pokojowy obiekt Ocean 22 by Hilton Grand Vacations zlokalizowany w Myrtle Beach w Południowej Karolinie.

Wielokrotnie nagradzany program lojalnościowy

W 2015 roku do programu Hilton HHonors dołączyło sześć milionów nowych członków – to najlepszy wynik w historii spółki. Łącznie, programem objętych jest ponad 50 milionów osób, które dokonują  ponad 52% rezerwacji.

Innowacje dotyczące obsługi gości

Sieć nieustannie rozwija i udoskonala standardy obsługi gości, zapewniając im coraz większą swobodę zarówno w czasie przed przyjazdem do hotelu, w trakcie pobytu oraz po wyjeździe:

Od momentu uruchomienia usługi elektronicznego meldowania w czerwcu 2014 roku, goście hoteli Hilton Worldwide już 8,5 miliona razy skorzystali ze zdalnego meldowania i wyboru pokoju. Usługa jest już dostępna w ponad 4 400 hoteli na całym świecie.

W prawie 100 obiektach na terenie Stanów Zjednoczonych dostępna jest też już usługa Digital Key, która pozwala stałym gościom na pominięcie recepcji, dając im bezpośredni dostęp do pokoi przez aplikację mobilnąHilton HHonors.
W ciągu ostatniego roku ponad 2.5 miliona gości pobrało aplikację mobilną Hilton HHonors.

W 2015 roku sieć nawiązała partnerstwa z następującymi liderami innowacji:

Dzięki współpracy z firmą Tesla rozszerzono sieć ładowania pojazdów elektrycznych do 50 obiektów obsługiwanych przez Hilton Worldwide. W 2016 roku planowana jest rozbudowa oferty do 100 hoteli.

Partnerstwo sieci z firmą Uber pozwala gościom na ustawienie automatycznych notyfikacji o przejazdach do i z hotelu oraz daje dostęp do elektronicznego przewodnika po miejscach polecanych przez użytkowników aplikacji.

Współpraca z Amazon Locker umożliwia gościom hoteli Hilton Worldwide na przesyłanie i odbieranie paczek w wygodny sposób.

Wsparcie lokalnych społeczności

W ramach projektu Open Doors, sieć zobowiązała się do 2019 roku pomóc milionowi młodych ludzi . Dzięki programom praktyk zawodowych, szkoleń i warsztatów udało się już pozytywnie wpłynąć na ponad 400 tys. z nich.

Global Month of Service: w trakcie inicjatywy Global Month of Service, w październiku hotele Hilton Worldwide na całym świecie zjednoczyły się we wspólnym celu – pracować na rzecz rozwiązania problemów społecznych, gospodarczych i ekologicznych. Wolontariusze zrealizowali łącznie 4 145 projektów, oferując 213 tys. godzin swojego czasu w 92 krajach świata.

Hilton Worlwide

Komentarze