Biznes

Labo Print rozpoczyna sprzedaż cyfrowych etykiet

Labo Print S.A., jeden z polskich liderów druku cyfrowego, kończy wielomiesięczne przygotowania do rozpoczęcia cyfrowego druku etykiet. Firma w marcu sfinalizowała nabycie nowoczesnej linii technologicznej, a w kwietniu rozpocznie produkcję i sprzedaż produktów z nowego segmentu. Celem Spółki jest pozyskanie odbiorców w kraju oraz w Europie Zachodniej.

Do standardowej oferty poznańskiej spółki Labo Print (m.in. druk roll to roll, druk płaski UV, druk materiałów tekstylnych, produkcja opakowań tekturowych) dołącza cyfrowy druk etykiet, czyli najdynamiczniej rozwijająca się kategoria eksportu polskiego przemysłu poligraficznego (300 mln sprzedaży w 2014 r. przy rocznej dynamice rzędu 40 proc.). Tym samym Spółka spełnia zapowiedzi z prospektu emisyjnego opublikowanego przed debiutem na głównym rynku GPW w grudniu 2015 r.

– W ostatnich tygodniach podpisaliśmy umowę na nabycie nowoczesnej linii technologicznej. To ostatni etap przygotowań do wejścia w bardzo perspektywiczny dla nas obszar rynku. Patrząc na zapotrzebowanie naszych klientów – jest to segment istotnie większy, niż te, w których aktualnie działamy. Cyfrowy druk daje możliwość personalizacji krótkich serii etykiet, pozwala obniżyć koszty i gwarantuje szybką realizację zleceń – powiedział Krzysztof Fryc, Prezes Zarządu Labo Print S.A.

Spółka zdecydowała się na nabycie urządzenia EFI Jetrion 4900ML 330. Maszyny
i technologia to wydatek rzędu 3,5 mln zł, finansowany z kredytu inwestycyjnego. Intencją Zarządu jest jednak dofinansowanie tej kwoty w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Przygotowania do wejścia w nowy segment rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2015 r. Rekrutowano i szkolono załogę oraz prowadzono badania rynkowe w zakresie zainteresowania nowymi produktami.
– Sądzimy, że część nowej sprzedaży trafi na rynki zagraniczne, głównie Europy Zachodniej. Sprzedajemy tam nasze produkty zarówno do klientów finalnych, jak i pośrednich, czyli agencji reklamowych i domów mediowych – dodał Krzysztof Fryc, Prezes Zarządu Labo Print S.A.

Labo Print

Komentarze