Listonic stawia na m-commerce, czyli zakupy z poziomu telefonu komórkowego. Firma wprowadziła na rynek aplikację
Listonic - Zamów Zakupy, dzięki której zamówisz zakupy jadąc autobusem czy stojąc w kolejce do kina.
Jak w praktyce wygląda korzystanie z aplikacji? Jej zaletą jest prosty, ale jednocześnie przyjemny dla oka interfejs. Produkty podzielono na kategorie w logiczny sposób, dzięki czemu można łatwo odszukać potrzebne rzeczy. Nieco brakuje w wyszukiwarce kontekstowych podpowiedzi, ale mimo tego skompletowanie koszyka nie zajmuje wiele czasu.
Trochę zawiodłem się na stabilności aplikacji - zdarza się, że długo ładuje dane, aby na końcu wyświetlić komunikat o problemie z ich pobraniem. Aktualizacja powinna to naprawić. Poza tym małym mankamentem z Listonic - Zamów Zakupy korzysta się wygodnie i sprawnie.
Aktualnie można składać zamówienia w trzech sklepach - są to
A.pl,
Alma24 oraz
Frisco. Osobiście brakuje mi tutaj np. Tesco Ezakupy, ale doskonale rozumiem, że nawiązanie współpracy z tak wielką siecią wymaga nie lada wysiłku. Zwłaszcza, że Tesco dopiero niedawno rozpoczęło sprzedaż przez Internet.
Po wprowadzeniu nowej aplikacji na iPada oraz tablety z systemem Android, Listonic planuje ekspansję zagraniczną. Więcej o planach firmy przeczytacie w wywiadzie, który opublikujemy w przyszłym tygodniu.