Biznes

LiveChat Software nadal szybko rośnie

wycena-proseed29

Zysk netto LiveChat Software wyniósł 19,96 mln zł w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia). To o 54,6% więcej niż przed rokiem. Tylko w samym III kwartale (październik – grudzień) wrocławska firma zarobiła „na czysto” 7,25 mln zł.

LiveChat Software to jeden z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat, które umożliwiają komunikację tekstową z klientami poprzez stronę internetową. Z polskiego rozwiązania „LiveChat” korzysta obecnie ponad 13,7 tys. firm i instytucji z całego świata. Wśród nich są takie firmyjak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy’s, PBS, NetApp, Ryanair i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

„Wyniki za trzeci kwartał i dziewięć miesięcy roku potwierdzają po raz kolejny, że LiveChat Software nie zwalnia. W szybkim tempie zwiększamy liczbę klientów, a model biznesowy pozwala nam osiągać bardzo wysokie marże” – skomentował Mariusz Ciepły, prezes spółki.

LiveChat Software zanotował bardzo dobre wyniki na wszystkich poziomach operacyjnych. Skonsolidowaneprzychody wzrosły w ciągu dziewięciu miesięcy o 66,3% do 37,43 mln zł, wynik EBITDA o 55,9% do 26,11 mln zł, a zysk operacyjny o 56,2% do 25,23 mln zł. Na bardzo wysokim poziomie utrzymywały się marże: rentownośćsprzedaży brutto wynosiła w tym okresie 84,7%, rentowność EBITDA 69,8% a rentowność zysku netto 53,3%.

W samym III kwartale przychody wyniosły 13,75 mln zł, EBITDA 9,79 mln zł a zysk operacyjny 9,46 mln zł. Kluczowy wpływ na wyniki LiveChat Software ma wzrost bazy abonenckiej. Najlepsze pod tym względem były: październik (wzrost o 460 netto, czyli wliczając odejścia klientów),  listopad (wzrost o 423 netto) i sierpień (402 netto). W sumie w ciągu dziewięciu miesięcy liczba klientów spółki wzrosła o 3274 firm i instytucji.

Jest to możliwe dzięki temu, że produkt spółki otrzymuje świetne recenzje. W prestiżowym rankingu GetRank „LiveChat” został uznany za najlepszą na świecie aplikację w kategorii „Customer Service & Support Software” na świecie.

LiveChat Software S.A.

Komentarze