System płatności mobilnych BLIK umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie szybkich płatności w sieci tysięcy sklepów i punktów usługowych, wypłacanie gotówki w bankomatach oraz dokonywanie płatności w internecie. Jest to instrument płatniczy pozwalający na realizację transakcji z wykorzystaniem najpopularniejszych bankowych aplikacji mobilnych w Polsce. Użytkownik autoryzuje płatność za pomocą bezpiecznego, jednorazowego sześciocyfrowego kodu wyświetlanego w aplikacji bankowej. - BLIK to szybka i bardzo wygodna forma płatności. Rozwiązanie to świetnie uzupełnia zaoferowaną kilka miesięcy temu możliwość zapłacenia kartą za pobranie. Konsumenci coraz bardziej cenią sobie komfort, a BLIK mu służy   – mówi Rafał Nawłoka, prezes Zarządu DPD Polska - Bezgotówkowe rozliczenia, zarówno za pomocą karty płatniczej, jak i systemu BLIK podnoszą także poziom bezpieczeństwa pracy kurierów i zapewniają łatwiejszy transfer środków z pobrań na konta e-dostawców. Dokonywanie płatności za pobraniem przy pomocy kodów BLIK jest łatwe i intuicyjne. Odbiorca przesyłki informuje kuriera o chęci zapłacenia BLIKIEM i poprzez aplikację mobilną swojego banku generuje kod BLIK. Otrzymany kod należy wpisać na terminalu płatniczym i potwierdzić transakcję w aplikacji bankowej. - Miejscem spektakularnego wzrostu popularności BLIKA są płatności w momencie wykonywania zakupów online. Polski rynek ceni sobie również możliwość uregulowania należności za pobraniem przy odbiorze towaru, co w przypadku BLIKA jest dla użytkownika wygodne i bezpieczne. DPD jest naturalnym partnerem dla Polskiego Standardu Płatności na ostatnim etapie zakupów w Internecie - w przypadku użytkowników, którzy wybierają płatność przy odbiorze – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności. - Cieszy nas, że pilotaż płatności elektronicznych uruchomiony na urządzeniach udostępnionych przez Planet Pay pod koniec ubiegłego roku zakończył się w tak krótkim czasie pełnym wdrożeniem. Poszerzenie funkcjonalności 5000 terminali o płatność BLIK daje odbiorcom przesyłek nie tylko wygodę, ale także możliwość wyboru sposobu płatności – komentuje Adam Matyaszek, wiceprezes Zarządu Centrum Technologii Płatniczych It Card, właściciela marki Planet Pay.  *** O DPD Polska DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku. Z DPD kooperuje ponad 5000 kurierów doręczających rocznie ponad 100 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych oraz firmę spedycyjną ACP GF. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek. DPDgroup doręcza codziennie 4 mln przesyłek na całym świecie w sposób neutralny dla środowiska. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. Geopost w 2016 zanotowała przychody w wysokości 6,2 mld euro. O Polskim Standardzie Płatności i systemie płatności mobilnych BLIK BLIK - powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Od maja 2016 r. z BLIKA mogą korzystać klienci Getin Noble Banku, a od października klienci T-Mobile Usługi Bankowe. Kolejni wydawcy i agenci są w trakcie finalizacji ustaleń związanych z uczestnictwem w systemie BLIK. Premiera BLIK w Polsce stanowi przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom.

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również