Biznes

Pozamiatane.pl stawia na rozwój i pozyskuje kolejną rundę finansowania

 

Pozamiatane.pl, pionier na stołecznym rynku usług sprzątających zamawianych on-line, otrzymał kolejne finansowanie od zagranicznych inwestorów. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony przede wszystkim na  zwiększenie skali i zasięgu działania. W tym roku Pozamiatane.pl wystartuje w kolejnych dużych miastach.

 

Pozamiatane.pl to internetowa platforma oraz aplikacja mobilna, za pośrednictwem której można do domu czy biura zamówić wizytę wykwalifikowanego sprzątacza. Intuicyjny formularz pozwala w kilku prostych krokach ustalić zakres prac i wybrać fachowca, który zajmie się naszym domem. Całość, łącznie z płatnością przebiega w pełni online i zajmuje zaledwie kilkadziesiąt sekund.

 

Wystartowaliśmy w marcu 2015 roku jako nowość na polskim rynku. Pilotażowo rozpoczęliśmy działalność w Warszawie, w dwóch dzielnicach, jednak od samego początku naszym zamiarem było objęcie całej stolicy i wejście do kolejnych lokalizacji.  Konsekwentnie dążymy do tego, aby Pozamiatane.pl działało we wszystkich największych miastach – wyjaśnia Jakub Łączkowski, założyciel Pozamiatane.pl. W nasz pomysł i szeroko zakrojony plan działań, uwierzyli także aniołowie biznesu, którzy zainwestowali w nasz biznes, co pozwoliło na dalszy dynamiczny rozwój projektu. Osiągając wszystkie założone KPI, umocniliśmy zaufanie dotychczasowych inwestorów i na początku roku pozyskaliśmy od nich kolejną rundę inwestycyjną – dodaje.

 

Pierwszy pozyskany kapitał pozwolił na realizację planu objęcia całej Warszawy, ale przede wszystkim na ugruntowanie pozycji lidera na tym rynku. Środki zostały przeznaczone także na szereg modyfikacji, w tym aplikację mobilną, dzięki której od początku lipca ubiegłego roku klienci mogą jeszcze łatwiej zamawiać sprzątanie. Opcja ta zyskuje wielu zwolenników. Od początku jej funkcjonowania widać stały wzrost użytkowników. Aplikacja znalazła uznanie także wśród twórców zestawień najciekawszych rozwiązań mobilnych.

 

Pozamiatane.pl to zespół doświadczonych fachowców. Mając na uwadze komfort klientów, dużą wagę przywiązujemy do ich rekrutacji. Wśród nich znajdują się tylko osoby, które posiadają doświadczenie z branży poparte referencjami. Dzięki temu możemy mieć pewność, że usługi świadczone są na najwyższym poziomie – wyjaśnia Łączkowski.

 

W ostatnim roku aktywnie pracowano nad rozbudowaniem zespołu o kolejnych ekspertów. Rekrutacja pozwoliła ponad dwukrotnie powiększyć ekipę osób sprzątających, ale także zespół obsługi klienta. Wszystko po to, by obsłużyć kilkadziesiąt, a w szczytowych okresach nawet kilkaset zamówień każdego dnia.

Rok 2016 to także intensywna praca nad realizacją założonej strategii. Udało nam się osiągnąć wszystkie cele związane z rozwojem platformy. Przede wszystkim, ponad 10-krotnie zwiększyliśmy miesięczny MRR (monthly recurring revenue, czyli systematyczny, regularny przychód w ujęciu miesięcznym) – podkreśla Jakub Łączkowski.

W pełni zadowalające wyniki, przemyślany plan dalszego rozwoju oraz potencjał branży sprawiły, że inwestorzy ponownie zaufali Pozamiatane.pl. W związku z tym, że start-up spełnił wszystkie KPI dla poprzedniej rundy finansowania, z początkiem 2017 roku pozyskano kolejny, znacznie większy, kapitał.

 

Uzyskane środki w wysokości przekraczającej pół miliona złotych, w całości zostaną przeznaczone na dalszy rozwój, poczynając od kolejnych modułów systemu, na poszerzeniu skali działania kończąc. Zawsze zapowiadaliśmy, że Warszawa to dopiero początek i przyszła pora na ekspansję na kolejne miejsca. W najbliższych miesiącach przetestujemy platformę w kolejnym, dużym mieście. Do końca roku Pozamiatane.pl powinno być już dostępne w 3-4 lokalizacjach. Naszym celem jest umocnienie pozycji lidera, którą zdobyliśmy rozpoczynając działalność na dziewiczym rynku – podkreśla Jakub Łączkowski. Myślimy też nad akwizycją jednej z marek środków czystości i prowadzimy już wstępne rozeznanie. Zależy nam, aby nawiązać współpracę z polskim producentem, jednak najważniejsza jest dla nas jakość. Chcemy oferować wysokiej klasy, profesjonalne produkty – dodaje.

 

Grupa docelowa platformy jest mocno zróżnicowana, choć przeważają osoby przed 40 rokiem życia, a więc młode, dynamiczne, zapracowane i zaangażowane w wiele projektów, pasji i hobby. Dużą grupę stanowią single, ale pomoc w domu jest również często poszukiwana przez małżeństwa z dziećmi. Wśród składających zamówienia jest 51% kobiet i 49% mężczyzn. Platforma ma już grono stałych klientów, a zamówienia cykliczne stanowią niemal połowę wszystkich. Każdego miesiąca z Pozamiatane.pl korzysta kilkaset nowych osób.

 

Zwykle zamówienia składane są z kilkudniowym wyprzedzeniem, a większość klientów preferuje godziny poranne. Najwięcej zleceń realizowanych jest tuż przed weekendami, w soboty oraz w niedziele. Okresy szczególnego nasilenia liczby zamówień to przede wszystkim czas przedświąteczny, czyli cały grudzień oraz w zależności od terminu świąt wielkanocnych – marzec lub kwiecień.

 

 

Źródło obrazka: [internet]

Komentarze