Ukazał się raport eCommerce 2012, przygotowany przez Internet Standard. To 86 stron danych, analiz i komentarzy. Wybraliśmy najciekawsze z nich.
- 33,5% użytkowników serwisów e-commerce mieszka na wsi
- 70% osób w kwestii zakupów ufa opiniom znajomych i uznaje je za najbardziej wiarygodne
- 0,8% całkowitej sprzedaży prasy w Polsce stanowią wydania elektroniczne
- 54,5% polskich e-sklepów jest obsługiwana przez jedną lub dwie osoby
- 75% sklepów internetowych posiada w ofercie od 1 do 5 tysięcy produktów
- 40,9% e-sklepów prowadzi także sprzedaż w tradycyjnych punktach
- 60% sklepów korzysta z własnego lub zakupionego oprogramowania
- 47% właścicieli e-sklepów uważa pozycjonowanie w wyszukiwarkach za najskuteczniejszą metodę promocji, jednak jest to o 8 punktów procentowych mniej, niż dwa lata temu. Rosnącą popularnością cieszą się reklama w porównywarkach cenowych oraz marketing szeptany i wirusowy.
- 66% sklepów powiela w swojej działalności rozwiązania stosowane przez liderów branży
- dominujące formy płatności to przelew na konto (65%) i płatność przy odbiorze (60,9%)
- 58% sklepów internetowych zwiększyło w ubiegłym roku swoje zyski
Pełny raport znajdziesz na stronie
Internet Standard.