Biznes

Rekordowy rok 2015 dla Huawei Consumer BG

1 kwietnia firma Huawei ogłosiła rekordowe wyniki finansowe za 2015 rok. Na szczególną uwagę zasługuje rezultat osiągnięty przez grupę biznesową Consumer (CBG), która wypracowała o 72,9 proc. większy przychód w stosunku do roku 2014. Zdecydowanie zwiększyła też rozpoznawalność swojej marki i zaprezentowała spójny ekosystem produktów. Urządzenia Huawei to jedne z najchętniej wybieranych produktów zarówno przez konsumentów, jak i partnerów firmy.

W 2015 roku segment Consumer (CBG) wypracował ponad 129,1 mld CNY (19,9 mld USD) przychodu, to wzrost o prawie 73 proc. w stosunku do roku 2014. W tym samym okresie Huawei dostarczył na globalny rynek 173 milionów urządzeń, o 25 proc. więcej niż w zeszłym roku. To umocniło jego pozycję jako jednego z trzech największych producentów urządzeń mobilnych na świecie.

W 2015 roku Huawei kontynuował rozwój innowacyjnych rozwiązań i skupiał się na zaawansowanych technologiach inspirowanych doświadczeniami oraz oczekiwaniami użytkowników. Tym samym uplasował się na pozycji lidera w wyznaczaniu trendów i dokonał przełomu w budowaniu świadomości marki.  Jej rozpoznawalność na poziomie globalnym wzrosła z 65 proc. w 2014 roku do 76 proc. w roku 2015, a na rynku chińskim wynosi w tym momencie aż 97 proc. Współczynnik Net Promoter Score firmy (NPS – narzędzie oceny lojalności klientów) wynosi 47, to też znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich. Huawei jest też jedyną chińską firmą, która znalazła się w prestiżowych zestawieniach, takich jak Interbrand’s Top 100 Best Global Brands (88. pozycja) i BrandZ’s Top 100 Global Brands (70. pozycja).

Smartfony

W kategorii smartfonów, Huawei kontynuował strategię skupiania się na produktach premium. Dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań i stylowego wzornictwa, firma dostarcza swoim klientom najwyższejjakości produkty, zarówno od strony technologicznej, jak i oprogramowania. To bezpośrednio przekłada się na jej dynamiczny rozwój. Dostawy smartfonów wzrosły rok do roku o 44 proc., wielokrotnie przekraczając światową średnią w tym segmencie. Huawei jest też pierwszym chińskim producentem, który dostarczył na globalny rynek aż 108 milionów smartfonów. Ponad milion sztuk Mate 8 zostało sprzedanych w okresie pierwszego miesiąca od jego premiery. Mate S i Nexus 6P były najlepiej sprzedającymi się smartfonami w ponad 60 krajach. Firma dostarczyła na rynek ponad 5 milionów smartfonów Huawei P8 i ponad 7 milionów smartfonów Mate 7.

Niewątpliwie wpływ na tak dobre wyniki finansowe miała także oparta na synergii strategia posiadania dwóch marek – Huawei i Honor. Oba brandy skupiają się na innych grupach docelowych i były w stanie znaleźć należne sobie miejsce wśród ostrej konkurencji. Ponad 40 milionów smartfonów marki Honor zostało dostarczonych do ponad 70 krajów i regionów.

Ciągły rozwój

Huawei zawsze mocno inwestował w badania i rozwój. We wszystkich 16 centrach R&D, rozlokowanych na całym świecie, firma skupia największe talenty i zasoby, dzięki którym jest w stanie sprostać wymaganiom użytkowników i jednocześnie być na czasie z trendami i modą.

Internet Rzeczy

Huawei aktywnie zaznaczył swoją obecność w segmencie urządzeń mobilnych, inteligentnych domów i rozwiązań dla motoryzacji (Internet of Vehicles – IoV).  Dostawy tabletów marki Huawei wzrosły o 130 proc. rok do roku. Firma utrzymała także pozycję światowego lidera w segmencie modemów mobilnych, dostarczając na rynek ponad 20 milionów urządzeń, umożliwiających łączenie się z sieciami 4G. W segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, Huawei wraz z partnerami promował otwarte technologie HiLink, a rozwiązania Huawei przeznaczone dla sektora motoryzacyjnego zdobyły uznanie i zostały wybrane do wdrożenia przez wiodących producentów samochodów, takich jak Volkswagen i Audi.

Sprzedaż

Huawei poprawił swoją pozycję we wszystkich kanałach sprzedaży. W 2015 roku firma bezpośrednio współpracowała z ponad 1400 partnerami z kanału pozaoperatorskiego w 135 krajach. Jego przychód (włączając w to partnerów z sektora e-commerce) wzrósł rok do roku o 130 proc. i stanowił 58 proc. całkowitego przychodu CBG. Produkty Huawei dostępne były w ponad 53 tys. sklepów na całym świecie.

Przyszłość

W 2016 roku Huawei zamierza kontynuować swój dynamiczny wzrost i zwiększać udziały w globalnym rynku konsumenckim. Firma będzie rozwijać swoje produkty tak, by dostosowywały się do potrzeb użytkowników: do tego jak żyją, pracują i jak spędzają wolny czas. Ponadto Huawei aktywnie poszukuje możliwości współpracy z największymi partnerami w obszarze produktów premium, rozwiązań dla inteligentnych domów i usług w chmurze. Poprzez technologiczne innowacje, firma zamierza dostarczać jeszcze więcej zaawansowanych urządzeń i usług konsumentom na całym świecie.

Huawei Consumer Business Group

Komentarze