W 2015 roku Grupa Kapitałowa Torpol osiągnęła najlepsze wyniki w historii. Spółka wypracowała 1,24 mld zł skonsolidowanychprzychodów ze sprzedaży wobec 0,78 mld zł rok wcześniej (wzrost 60 proc. rdr). Zysk na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł w ubiegłym roku niemal 56 mln zł, natomiast wynik netto 32 mln zł. To odpowiednio 30 i 28 proc. więcej niż w 2014 r. Wartość portfela zamówień Torpolu na koniec 2015 roku wynosi ponad 0,6 mld zł. - Rekordowe wyniki za 2015 r. Grupy Kapitałowej Torpol to efekt konsekwentnie realizowanej strategii oraz wyjątkowego okresu w sektorze, w którym działamy. Torpol jest wykonawcą dwóch największych projektów w infrastrukturze kolejowej w Polsce, co potwierdza naszą wiodącą pozycję rynkową. Skala planowanych nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę kolejową w Polsce na lata 2014-2020 wynosi 67,5 mld zł. Środki będzie można rozliczać do 2023 roku. Jako spółka posiadamy wszystko –kompetencje, doświadczenie oraz referencje, park maszynowy i bardzo dobrą sytuację finansową, aby odgrywać czołową rolę w procesie modernizacji i rozbudowy polskiej infrastruktury kolejowej - podkreśla Michał Ulatowski, wiceprezes Torpolu. Na ubiegłoroczne wyniki Grupy Kapitałowej, w skład której wchodzą m.in. Torpol, Torpol Norge (Norwegia), Torpol d.o.o. (Chorwacja), Torpol Oil&Gas przełożyła się głównie działalność na rynku krajowym, gdzie Spółka realizowała duże kontrakty między innymi E75 Rail Baltica i projekt Nowa Łódź Fabryczna oraz ukończyła realizacje innych znaczących dla polskiej kolei kontraktów (m.in. modernizacja linii E65/CE65 czy projekt GSM-R dla linii E20). Obecnie Grupa Torpol uczestniczy w ponad 30 otwartych postępowaniach przetargowych o łącznej szacunkowej wartości ok. 16 mld zł. - Wystartowaliśmy niemal we wszystkich przetargach na inwestycje infrastrukturalne w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Składamy oferty również na Na lata 2017-2019 r. chcemy pozyskać do realizacji kontrakty, za co najmniej 4 mld zł - zapowiada wiceprezes. Torpol zakłada, że w dłuższym okresie udział sprzedaży krajowej w Grupie Kapitałowej może zmniejszyć się z 80-85 proc. obecnie do poziomu 60-70 proc. Spółka wyjaśnia, że zmiana struktury sprzedaży będzie efektem silnego rozwoju rynków zagranicznych: serbskiego, chorwackiego, a w szczególności norweskiego, gdzie chce aktywnie uczestniczyć w przetargach w ramach projektu National Transportation Plan 2014-2023 w Norwegii. Wartość programu szacowana jest na 167 mld NOK (niemal 80 mld zł). - Norwegia to bardzo perspektywiczny rynek. Celem strategicznym Grupy Kapitałowej jest 5-6 proc. udział na rynku budownictwa kolejowego do 2020 roku. Docelowo chcemy osiągnąć średnioroczny wolumen sprzedaży na poziomie 1 mld NOK (0,4-0,5 mld zł). Warto również zauważyć, że realizacja programu National Transportation Plan nie jest uzależniona od dotacji funduszy UE, dzięki czemu nie ma ryzyka utraty czy konieczności zwrotu środków pochodzących z dotacji - wyjaśnia wiceprezes. - Interesuje nas również rynek irański. W związku z faktem zniesienia  sankcji gospodarczych i finansowych nałożonych na Iran przez USA i Unię Europejską, kraj ten stał się obecnie jednym z najbardziej perspektywicznych rynków na świecie. Jest to kraj posiadający 4 co do wielkości złoża ropy i 2 co do wielkości złoża gazu ziemnego na świecie. W ostatnich tygodniach do Iranu organizowane były misje gospodarcze m.in.  z Wielkiej Brytanii, Słowacji czy Szwecji – dodaje Ulatowski - Dlatego też zdecydowaliśmy się na udział naszych przedstawicieli w krajowej misji gospodarczej do Iranu. TORPOL realizuje również strategię dywersyfikacji działalności w sferze produktowej. Obok wymienionej branży oil&gas intensywnie rozwijany jest segment elektroenergetyczny, w którym planowane inwestycje przekraczają 18 mld zł do końca 2020 roku. Torpol

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również