Biznes

Proseed 26: Wkręć się w SEM. Poluzuj hamulec sprzedażowy

wkrec_sie_w_sem

Jak mawiał amerykański pisarz Jackson Brown, sukces w biznesie jest jak jazda na rowerze. Albo jedziesz naprzód, albo upadasz. Początkujący właściciele e-sklepów czasami nie chcą w ogóle ruszyć.

Brak wiedzy i doświadczenia powoduje, że zazwyczaj bardzo skromnie testują narzędzia marketingowe, w tym SEM, zbyt szybko wyrokując: „To się nie sprawdza”. Nie dopuszczają do siebie myśli, że to nie narzędzie jest nieskuteczne, lecz obrana przez nich taktyka.

Prowadząc kampanię AdWords dla wkreceni.pl, wykonaliśmy szereg testów, które pomogły nam obrać ten najefektywniejszy kierunek. W omawianym miesiącu sprzedaż poprzez linki sponsorowane wynosiła aż 21,4% całkowitego przychodu w sklepie klienta. Przyjrzyjmy się obranej strategii oraz rezultatom.

Sytuacja sklepu

Wkreceni.pl to sklep rowerowy założony w 2010 roku, oferujący sprzęt znanych na polskim rynku marek, takich jak Kross, Cube czy Lapierre. Posiada trzy punkty stacjonarne oraz sklep internetowy. Firma angażuje się także w sponsoring sportowy, wspierając drużynę kolarską Wkreceni Racing Team oraz 4F e-Vive Racing Team.

Mimo zaplecza w offline e-sklep powstał dopiero wiosną 2011 roku. Zeszłego lata nieśmiałe działania wstępne pozwoliły klientowi zebrać doświadczenie i wyrobić sobie przekonanie, że warto inwestować w e-commerce. W bieżącym roku postanowiono mocniej wejść w ten coraz popularniejszy kanał sprzedaży. Właściciele biznesu zainwestowali w sklep internetowy i wsparli go e-marketingiem.

Model współpracy

Właśnie po wsparcie na polu e-marketingu zgłoszono się do Divante. Pracując z klientami, szczególną uwagę zwracamy na współczynnik ROI (zwrot z inwestycji). Z właścicielami sklepu wkreceni.pl umówiliśmy się na model rozliczeń success fee – od uzyskanych efektów sprzedażowych.

Nowa odsłona sklepu ruszyła w kwietniu 2012 roku. Wiedząc, że w tej branży sprzedaż zależy od sezonu oraz że działania SEO przyniosą efekt po 3-9 miesiącach, nie mogliśmy pozwolić sobie na czekanie i zmarnowanie gorącego w branży rowerowej okresu letniego. Ruszyliśmy testowo z SEM-em. Koszty marketingowe natychmiast się podwoiły, ale oczekiwane efekty sprzedażowe pojawiły się automatycznie.

Kampanie SEM

Podstawą dobrego opracowania kampanii SEM jest odpowiednia analiza i dopasowanie usługi do profilu klienta. Przed przystąpieniem do działań projektowych wykonaliśmy analizy we wszystkich kluczowych obszarach:

Produkty

  • Ich ogólna charakterystyka.
  • Na co zwracają uwagę klienci, szukając roweru?
  • Czy zwracają uwagę na markę, cenę czy parametry techniczne?
  • Jak wygląda u nich proces decyzyjny?

 

To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #26, poświęconemu tematyce e-commerce. Sprawdź pełny spis treści Proseed #26 w dziale „numery”.

Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja.

Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #26 za jedyne 9,90 zł.

Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.

Komentarze