Zarząd Grupy IMS zarekomendował przeznaczenie 4,61 mln zł z zyskuza 2015 r. na dywidendę. Jeśli Walne Zgromadzenie przyjmie tą propozycję, będzie to oznaczało wypłatę w wysokości 15 groszy na akcję, czyli o 88% więcej niż przed rokiem.
„Chcemy żeby Akcjonariusze mogli odczuć, że spółka notuje coraz lepsze
wyniki. Dlatego dążymy do tego żeby wartość dywidendy każdego roku rosła” - powiedział Piotr Bielawski wiceprezes IMS S.A.
Spółka, która jest liderem rynku marketingu sensorycznego i mediów in-store, od kilku lat bardzo konsekwentnie zwiększa wartość
wypłaty dla akcjonariuszy.
Dywidenda z zysku za 2012 r. wyniosła 2 grosze na
akcję, za 2013 r. – 4
grosze, a za 2014 r. – 8 groszy na akcję. Spółka przeznaczyła w tych latach dla akcjonariuszy odpowiednio: 662 tys. zł, 1,327 mln zł i 2,664 zł. Równocześnie przeprowadzała skupy akcji
własnych, które umożliwiły wyjście z inwestycji tym akcjonariuszom, którzy byli tym zainteresowani.
Ostateczną decyzję w sprawie dywidendy z zysku za 2015 r. podejmie Walne Zgromadzenie. W zeszłym roku skonsolidowany zysk Grupy IMS wzrósł o 24,5% do 6,85 mln zł. Równocześnie jednostkowy zysk IMS S.A. (z którego
wypłaca się dywidendę) wyniósł 6,34 mln zł i był o ok. 35% wyższy niż przed rokiem. Liczba akcji biorących udział w dywidendzie za rok 2015 wynosi 30.713.679 akcji (pozostałe 2.952.284 akcje są akcjami własnymi spółki skupionymi w ramach prowadzonych skupów akcji własnych, które nie uczestniczą w dywidendzie).
W II kwartale zeszłego roku spółka przyjęła „Strategię komunikacji marki IMS na lata 2015-2018” oraz strategię
komunikacji dla całej Grupy Kapitałowej. Jednym z celów nowej identyfikacji Grupy jest zbudowanie silnej, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki
biznesowej zunifikowanej w modelu monobrandowym. Takie rozwiązanie ma na celu zbudowanie przekazu klarownie obrazującego
kompetencje, którymi operuje Grupa.
Konsekwencją nowej
strategii była zmiana
nazwy spółki na IMS S.A. – tylko pod nią funkcjonuje na rynku i Giełdzie
Papierów Wartościowych.
IMS