Od kilkunastu lat liczba treści wizualnych w internecie systematycznie wzrasta. Coraz częściej posługujemy się tzw. infografikami w naszych strategiach marketingowych. Czy warto ich używać i w jaki sposób z ich pomocą dotrzeć do użytkownika?

 

Infografika – co to takiego?

 

Infografika to zwięzłe połączenie wybranych informacji z elementami graficznymi w takiej formie, by efekt naszych działań wyglądał estetycznie i zachęcająco. Statystyki, dane i liczby okraszone elementami wizualnymi są łatwiej przyswajane przez mózg, który codziennie bombardowany jest niezliczonymi gigabajtami zbędnych wiadomości. Infografiki najczęściej występują w formie wykresów, map czy diagramów, które uzupełniają i wyjaśniają daną zawartość tekstową. Dobrze sporządzona infografika potrafi momentalnie zapaść w pamięć i wywołać w odbiorcy określone emocje.

 

Dlaczego warto

 

Każdy użytkownik internetu zalewany jest codziennie mnóstwem zbędnych informacji, dlatego bardzo ciężko jest przykuć na dłużej jego uwagę. Infografiki nie tylko w ułamku sekundy wzbudzają zainteresowanie, lecz także potrafią przekazać nierzadko skomplikowane i trudne do przyswojenia informacje w bardzo przystępny sposób. Większa część społeczeństwa to wzrokowcy, do których najlepiej dociera informacja w formie wizualnej – to właśnie dlatego używanie infografiki jako skutecznego narzędzia content marketingu staje się coraz bardziej popularne w Polsce i na świecie.

 

Skuteczna kampania reklamowa

 

Kampania reklamowa z użyciem infografik pozwala zgromadzić więcej odsłon, polubień, komentarzy i udostępnień niż ta w formie zwykłego tekstu. Przygotowując własne elementy graficzne warto zatem zadbać o to, by rozpowszechniany obrazek był kojarzony właśnie z naszą firmą. W tym celu możemy na nim umieścić logo naszej marki bądź jej krótką charakterystykę – w ten sposób nawet rozesłany po internecie obrazek nadal będzie pracował na naszą promocję i wizerunek jako eksperta danej branży. Przy tworzeniu infografiki pamiętajmy jednak, by nie była ona przeładowana informacjami. W ten sposób staje się mniej czytelna i zyskuje mniejsze szanse na zyskanie popularności. Właściwy dobór kształtów oraz kolorów naszych elementów graficznych ma ogromny wpływ na odbiór takiej informacji, dlatego zadbajmy o odpowiednią estetykę naszej treści.

 

Infografika to świetne narzędzie z zakresu content marketingu, które pozwoli w prosty i czytelny sposób przekazać użytkownikowi wybrane treści. Warto stosować infografiki w swoich kampaniach marketingowych, ponieważ komunikat w takiej formie szybciej dociera do odbiorcy, jest także dużo częściej udostępniany przez użytkowników niż zwykły przekaz tekstowy.


Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również