Inspiracja

Rok 2017 w polskim hotelarstwie – trendy i prognozy

hotel mieszkanie

Branża turystyczna staje się jednym z największych i najszybciej rozwijających się sektorów gospodarczych na świecie. Jej rola w Polsce także nabiera coraz większego znaczenia. Nasz kraj postrzegany jest jako bardzo atrakcyjny kierunek turystyczny, a konkurencja między hotelami rośnie. Dlatego warto poznać najnowsze trendy i prognozy dotyczące polskiego hotelarstwa, aby dobrze przygotować się do nadchodzącego roku i przedstawić klientom interesującą ofertę.

W roku 2016 rynek hotelowy w Polsce osiągnął bardzo dobre wyniki i wyraźnie się rozwinął. Nałożył się na to szereg sprzyjających czynników – przede wszystkim kwestie geopolityczne, dzięki którym Polska została zapamiętana jako oaza spokoju i bardzo dobry cel wypoczynkowy i turystyczny. Eksperci szacują, że wzrost hotelowego cyklu koniunkturalnego może potrwać nawet kilka lat. Warto wykorzystać ten czas aby dobrze przygotować się do nadchodzącego roku i przedstawić klientom interesującą ofertę. Wydaje się, że w nadchodzącym roku polską branżę hotelarską będą kształtowały następujące trendy:

1. Hotele Lifestyle

Designerskie hotele dla młodych i zorientowanych w nowinkach technologicznych ludzi mogą być prawdziwym hitem nadchodzącego sezonu. Ich zaletą będzie nie tylko oryginalny design, ale też nowoczesne rozwiązania technologiczne mogące zaimponować gościom: check-in kioski, które pozwalają na ekspresowe zameldowanie i wymeldowanie się czy tablet, umożliwiający wydawanie poleceń (np. sterowanie temperaturą i oświetleniem). Nieformalna atmosfera i konkurencyjne ceny to dodatkowe argumenty, które wróżą szybki rozwój hotelom lifestyle w nadchodzących latach.

2. Medical SPA

Łączenie tradycyjnego SPA z drobnymi zabiegami medycznymi wzmacniającymi zdrowie oraz ze zdrową dietą pozostaje silnym trendem od kilku sezonów i nic nie wskazuje na to, aby podobna tendencja miała słabnąć. Oferta, która wychodzi poza standardy zwykłego SPA, skierowana jest do osób które podczas urlopu chcą się nie tylko zrelaksować, ale też zadbać o swoje zdrowie. W medycznym SPA odwiedzający – oprócz tradycyjnych zabiegów relaksacyjnych – znajdą też usługi z zakresu balneoterapii, kinezyterapii, fizykoterapii czy elektroterapii, przeprowadzane pod okiem wykwalifikowanego personelu medycznego. Medyczne SPA często położone są w miejscowościach uzdrowiskowych, co nie jest bez znaczenia dla potencjalnych klientów.

3. Weekendowe Wycieczki

Raport Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2015 roku pokazał, że wśród podróżujących Polaków pojawił się nowy model turysty. Ponad 30% respondentów zadeklarowało, że woli częste i krótkie wypady od dłuższych urlopów raz lub dwa razy w roku. Dla hotelarzy oznacza to, że wraz z oczekiwanym napływem „weekendowców” powinny pojawić się nowe, specjalne oferty dla tychże klientów.

4. Storytelling w hotelarstwie

Nowe trendy w marketingu i PR nie ominą polskich hoteli. Zaczną one w 2017 roku obficie korzystać ze stroytellingu – metody polegającej na osadzaniu strategii PR w danej historii lub narracji, najczęściej związanej nie tylko z samym budynkiem, ale przede wszystkim z miejscem umiejscowienia hotelu. Hotele wydają się idealnymi miejscami do stosowania podobnej strategii komunikacji – nic nie zachęca do przyjazdu do danego miejsca wypoczynku bardziej, niż jego „otoczka” – nie tylko biznesowa czy usługowa, ale również powiązana z określoną historią.

Źródło obrazka: [internet]

Komentarze