Inspiracja

Ciastka z wróżbą, burze mozgów i dzielenie się wiedzą – tak pracuje WitFlow

witflow-logo

Czy możliwe jest wspólne tworzenie firmy – nie tylko w sloganach i na papierze, ale także w praktyce? WitFlow – wrocławskie studio UX i usability – wciela w życie pracę zespołową oraz gospodarskie podejście do firmy.

WitFlow zajmuje się szeroko pojętą użytecznością interfejsów, które projektują i testują. Pracują zawsze grupowo.  Z projektem nikt nie jest sam – zaczyna się od burzy mózgów, która jest stosowana możliwie często.. Konstruktywna krytyka i spojrzenie z innej strony – to elementy procesów stosowane na co dzień w myśl zasady „co dwie głowy, to nie jedna”.

Zamiłowanie do pracy grupowej przejawia się także we wszelkich innych aktywnościach związanych z życiem firmy.  Pierwszą okazją do pracy zespołowej był remont i urządzenie siedziby. Wspólne dbanie o biuro trwa już od prawie 3 lat. Wieszanie obrazków, szorowanie kuchni – tym zajmują się wszyscy pracownicy. Biuro jest udomowione – gadżety firmowe pomagają w codziennej pracy, ale i sprawiają, że patrząc na przyjemne otoczenie lepiej się pracuje.

 

 

Promocja firmy czy działania mające na celu krzewienie wiedzy o użyteczności to zadania należące do całego zespołu. Przykładem są UX Fortune Cookies – ciastka z UXowymi wróżbami.  Można je znaleźć na branżowych eventach w Polsce, a także za granicą – w tym roku trafią np. na UX LX w Lizbonie. WitFlow tworzy też infografiki powstające w wyniku wielu iteracji i dyskusji.

Dziesiątki zapisanych kartek na flipcharcie i wciąż zarysowana tablica to normalne działania w trakcie prac nad projektem klienckim lub wewnętrznym. Fakt, że zespół jest zgrany i pasjonuje się designem widać w biurze – na ścianach wiszą infografiki, każdy ma spersonalizowany kubek oraz koszulkę i sprawdza swoje UXowe przepowiednie konsumując ciastka z wróżbą. Wigilie i inne święta firmowe organizowane są zwykle kolektywnie, czasem także spontanicznie nadarza się “eatflow”, czyli dzień burgerów grillowanych przez szefową.

 

 

Zespół WitFlow lubi dzielić się wiedzą. Co miesiąc inny członek teamu przygotowuje mini-szkolenie wewnętrzne na dowolny temat. Szkolą się nie tylko między sobą, ale i chcą przekazywać wiedzę dalej. Z takiej potrzeby powstały liczne infografiki, artykuły, a także “ściągawka” do używanego w projektowaniu programu Axure RP.

Poszukiwanie nowych członków zespołu jest dla WitFlow przede wszystkim znajdowaniem osób wyznających podobne wartości tak, by zespół był zgrany i działał jak dobrze naoliwiona maszyna. Wartości te to m.in.: pasja,  troska o jakość wykonywanej pracy, terminowość, rzetelność, samoedukacja i chęć dzielenia się wiedzą, umiejętność pracy grupowej czy zaangażowanie.

Nad wyróżnikami firmy na rynku pracuje cały zespół. Wspólnie robią analizy konkurencji, a następnie plan konkretnych działań, które są realizowane przez wszystkich. Gdy myślą nad tym, jak przedstawić światu swoje kompetencje i wiedzę, organizują burzę mózgów i powstaje infografika “Przepis na apetyczny interfejs”, a także znane już “Ciasteczkowe metody badawcze”.

Firmowa wigilia to okazja do podsumowania roku – podczas degustacji własnoręcznie przygotowywanych potraw każdy wskazuje wartościowe dla niego projekty z ostatnich 12 miesięcy, wspólnie licząc wykonane makiety i przeprowadzone dni szkoleniowe.

 

 

WitFlow ma być miejscem, w którym pracownik ma wpływ na firmę i aktywnie ją tworzy. Otrzymuje warunki do samodzielnej pracy w przytulnym biurze z pozytywną atmosferą. Założycielki WitFlow wierzą, że takie podejście do prowadzenia firmy procentuje.

Komentarze