Inspiracja

Co mówi ciało Twojego klienta i Twoje własne?

man-748733_1920

W pracy w handlu bardzo ważne jest nawiązywanie trwałego, pozytywnego kontaktu z potencjalnymi i obecnymi klientami. Takie relacje skutkują budowaniem dobrego wizerunku firmy w otoczeniu bliższym i dalszym oraz kolejnymi zamówieniami ze strony zadowolonych klientów.  W sprzedaży bezpośredniej handlowiec musi ściśle odszyfrowywać to, czego nie mówi mu do końca klient. Pomocna jest przy tym znajomość mowy ciała. Przydaje się ona również w pracy jako agro handlowiec.

Jak czytać mowę ciała?

Nasze gesty, postawa, a nawet drobne ruchy wykonywane bezwiednie w czasie rozmowy z handlowcem albo z klientem, pozwalają na rozpoznanie jego prawdziwych intencji. Dla agro handlowca, podobnie jak dla każdego innego sprzedawcy, informacje odszyfrowane z mowy ciała mogą być kluczowe do dopasowania oferty produktów i usług do potrzeb i oczekiwań docelowych klientów.

Mowa ciała jest elementem komunikacji niewerbalnej, czyli porozumiewania się z innymi ludźmi bez mówienia. To język ciała, gestów i zachowań, który bardzo przydatny okazuje się właśnie w biznesie, w tym w handlu. Handlowcy posługując się komunikacją niewerbalną mogą wzmocnić przekazywane informacje i wpłynąć pozytywnie na decyzje zakupowe klientów.

W języku ciała można wyróżnić szereg narzędzi, między innymi:

  • Mimikę, czyli wyraz twarzy;
  • Kinezjetykę – postawa, gesty, pozycja ciała;
  • Parajęzyk – natężenie, melodyjność, wysokość głosu;
  • Proksemikę – odległość utrzymywaną od rozmówcy, dystans.

Posługując się takimi narzędziami handlowiec jest w stanie osiągnąć zamierzone cele. Zwłaszcza to, w jakiej odległości pozostaje on od rozmówcy determinuje typ relacji nawiązanej z klientem.

Jak się tego nauczyć?

Wystarczy kilka profesjonalnie zorganizowanych szkoleń, aby wiedzieć, kiedy ktoś kłamie, mówi prawdę, albo jest negatywnie czy pozytywnie nastawiony do prezentowanej mu oferty handlowej. Takie szkolenia organizuje m.in. firma Flow Agro. Mogą z nich skorzystać handlowcy pracujący w różnych branżach, m.in. agro handlowiec.  Polecane są dla wszystkich osób, które mają częsty kontakt z innymi i chcą poznać metody pozwalające im na bezbłędne rozpoznawanie prawdziwych intencji innych ludzi. W ten sposób uczestnicy szkoleń poznają symptomy prawy i kłamstwa, co w zawodzie handlowca jest wiedzą wprost bezcenną.

Nie tylko postawa ciała i gesty „mówią” o zamiarach innych osób, ale i ludzka mimika. Twarz jest w stanie wyrazić ogrom emocji, a nauka rozpoznawania i kontrolowania ekspresji twarzy pozwoli na bycie znacznie lepszym i skuteczniejszym w pracy zawodowej handlowcem. Umożliwi odczytywanie tego, co czują i myślą inni ludzie.

Zobacz też: jakie cechy powinien mieć handlowiec w branży rolniczej?

Komentarze