Wejście w branżę telekomunikacyjną w ramach systemu franczyzy to jeden z tańszych pomysłów na własny biznes. Czy jednak, mimo wysokiego zapotrzebowania na urządzenia mobilne i akcesoria do nich, warto otworzyć stoisko GSM? Coraz więcej spraw załatwiamy z poziomu smartfona czy tabletu. Jednak telefon przestał już dawno być wyłącznie urządzeniem do dzwonienia i wysyłania SMS-ów. Teraz zapewnia mobilność i jest gadżetem podkreślającym nasz charakter oraz styl. Stąd lubimy często wymieniać stary telefon na nowy. Trend ten raczej nagle nie wyhamuje w najbliższych latach - dane firmy eMarketer mówią o 26,5 mln użytkowników telefonów w naszym kraju w ubiegłym roku (69 proc. populacji), 27,1 mln w tym roku oraz przewidują ich wzrost do 28,1 mln w 2018 roku. Zatem pomysł na biznes w branży telekomunikacyjnej może okazać się trafnym posunięciem. Nawet przy braku specjalistycznej wiedzy na temat urządzeń mobilnych możemy otworzyć salon GSM. Umożliwia to franczyza.   Stoisko GSM w galerii handlowej Nasz biznes będzie opierał się na sprzedaży telefonów komórkowych – nowych i używanych, a także oryginalnych akcesoriów GSM i ich tańszych zamienników produkowanych przez krajowe, jak i międzynarodowe marki (od ładowarek i baterii przez etui po zestawy słuchawkowe i samochodowe, kable USB itp.). Dzięki franczyzodawcy, który posiada magazyn czy hurtownię, będziemy na bieżąco uzupełniać towar i otrzymywać regularne dostawy. Do tego będziemy zajmować się serwisowaniem sprzętu  np. zdjęcie blokady simlock, aktualizacja oprogramowania lub naprawa po zalaniu telefonu. Możemy też posiadać w sprzedaży kupony doładowujące od polskich operatorów czy zestawy startowe z kartą SIM. Jeśli nie mamy odpowiednich umiejętności, nasz partner biznesowy zapewni nam pełny cykl szkoleń. Zyskamy też pełne know-how, wsparcie w zakresie działań marketingowych oraz wszystkie elementy identyfikacji wizualnej. Jedną z najważniejszych zalet wejścia w branżę telekomunikacyjną, dzięki systemowi franchisingu, jest stosunkowo niska kwota, jaką musimy zainwestować w nowy biznes. Na start wystarczy już 10 tys. zł, jeśli myślimy o najzwyklejszym punkcie, 30-40 tys. zł – przy chęci prowadzenia biznesu w ramach wyspy w centrum handlowym, a 50 tys. zł i więcej, gdy naszym zamiarem jest uruchomienie salonu. Najlepiej zdecydować się na stoisko w postaci wyspy w galerii handlowej – dzięki dużemu przepływowi konsumentów, zapewni to sporą liczbę potencjalnych klientów. Im popularniejsze miejsce znajdziemy pod względem lokalizacji, rozpoznawalności i odpowiedzialności, tym większa szansa na dochodowy biznes. Kiosk lub punkt GSM możemy też zlokalizować w centrum miasta lub na dużym osiedlu. Wyposażenie salonu lub wyspy możemy zakupić na własność lub na zasadzie dzierżawy (zależne od franczyzodawcy).   Stoisko GSM – argument przeciw Największym zagrożeniem dla biznesu w branży telekomunikacyjnej jest wysokie nasycenie rynku. Zarówno w galeriach handlowych, jak i w dobrze zlokalizowanych punktach miasta co rusz możemy spotkać punkt GSM. Aby odnieść sukces nie wystarczy działać pod dobrze znaną marką. Przydadzą się umiejętności sprzedażowe i kreatywność. Jednak trzeba pamiętać, że wszelkie podejmowane działania powinny być zgodne z profilem franczyzodawcy.   Redakcja Proseed

Zobacz również