Pylon S.A. – wiodący polski producent wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych, notowany od 2013 roku na rynkuNewConnect – zainwestuje około 2,5 mln zł w zakup 1,09 ha nieruchomości zabudowanej w Jarocinie, na której uruchomi nowyzakład produkcyjny o łącznej powierzchni ponad 3,3 tys. m2. W tym celu spółka podpisała 18 stycznia 2016 roku bankową umowękredytową na kwotę 1,65 mln zł, która – wraz z wkładem własnym na poziomie 0,85 mln zł, pozyskanym w drodze pożyczki udzielonej przez jednego z akcjonariuszy Pylon S.A. – pozwoli na całościowe sfinansowanie planowanej inwestycji. Nowy zakład produkcyjny, wzrost mocy wytwórczych i specjalistyczna linia technologiczna do produkcji asortymentu niedostępnego dotychczas pod marką Pylon Audio – to priorytetowe elementy strategii rozwoju notowanej na NewConnect spółki Pylon S.A. Inwestycja we własną infrastrukturę produkcyjno-sprzedażową to nie tylko sposób na optymalizację bieżących kosztów operacyjnych, ale przede wszystkim zwiększenie możliwości produkcyjnych – już z uwzględnieniem nowego asortymentu – a tym samym potencjał do dynamicznej ekspansji Pylon Audio na rynki europejskie. Wzrost aktywności spółki w kontekście produkcyjnym, jak też niższe koszty rat kredytu względem opłat związanych z dzierżawą zakładu produkcyjnego oznaczają również dobrą perspektywę wzrostu przychodów i rentowności spółki w kolejnych latach. – Przeniesienie działalności produkcyjnej do własnego zakładu to plan, który konsekwentnie zakładaliśmy w strategii inwestycyjnej naszej spółki. Z satysfakcją możemy powiedzieć, że jego realizacja w ciągu niespełna trzech lat od debiutu na NewConnect to oznaka nie tylko determinacji zarządu do tego, by dynamicznie zwiększać potencjał rozwoju Pylon S.A., ale przede wszystkim wskazanie akcjonariuszom, że naszym głównym celem są działania zmierzające do tego, by długofalowa inwestycja w Pylon S.A. mogła przynieść oczekiwany zwrot z inwestycji – zapewnia Mikołaj Rubeńczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Pylon S.A. Mateusz Jujka, prezes zarządu Pylon S.A. dodaje – Z perspektywy naszych kontrahentów i klientów kluczowe jest z kolei to, że zakład – zlokalizowany na nieruchomości, którą planujemy nabyć – nie wymaga na wejściu znaczących nakładów inwestycyjnych, dzięki czemu możemy zapewnić ciągłość produkcji od razu po przeniesieniu dotychczas wykorzystywanych przez nas linii technologicznych do nowej lokalizacji. Dążymy do tego, by w 2016/2017 roku nasze moce produkcyjne i wydajność znacząco wzrosły. To z kolei umożliwi nam w kolejnych latach wypuszczenie na rynek zupełnie nowego rodzaju – tak pod względem jakościowym, jak i produktowym – zestawów głośnikowych, które nie tylko podbiją polski rynek, ale staną się naszym produktemeksportowym, umożliwiając dalszą, dynamiczną ekspansję zagraniczną. Marka Pylon Audio jest obecna na krajowym rynku elektroniki użytkowej od 2011 roku, a od 2015 roku dostępna jest również w Norwegii i Rosji. W 2016 roku spółka rozpoczęła także ekspansję na pozostałe, wybrane rynki europejskie, w tym rozwój struktur sprzedaży w Niemczech w ramach programu GO_GLOBAL.PL, realizowanego przy współpracy z NCBiR. Produkty Pylon Audio są dostępne w 25 salonach sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce, w tym m.in. w ofercie sieci RTV Euro AGD oraz w autorskim sklepie internetowym www.pylonsklep.pl. Przychody netto Pylon S.A. za 2014 rok wyniosły 1,54 mln zł. Z kolei narastająco za trzy kwartały 2015 roku spółka odnotowała 1,58 mln zł przychodów netto, a zysk z działalności operacyjnej w tym okresie ukształtował się na poziomie 142 tys. zł. Pylon S.A.
 

Zobacz również