Kariera

Idealnego pracownika znajdziesz… na Twitterze

Media społecznościowe są coraz popularniejszym narzędziem poszukiwania potencjalnych pracowników. Na świecie tę metodę rekrutacji z sukcesem stosuje już ponad 73% pracodawców. Teraz, dzięki Monster Social Job Ads, do najlepszych kandydatów będzie można dotrzeć za pośrednictwem Twittera.

Rynek pracy staje się na nowo rynkiem pracownika. Najlepszych trzeba samodzielnie znaleźć i skusić ofertą. Tylko jak dotrzeć do doświadczonych specjalistów, z unikalnym kursem czy rzadkim językiem obcym? I jak naszą ofertą zainteresować kogoś, kto mógłby być idealnym kandydatem, ale o tym nie wie, bo… aktualnie nie szuka pracy? W sytuacji, w której tradycyjna rekrutacja, system poleceń albo zwykłe zamieszczenie oferty pracy nie wystarczają, z pomocą przychodzą media społecznościowe.

Precyzyjna rekrutacja

Social media pozwalają na dotarcie do wyjątkowo dużej liczby kandydatów – w przypadku samego Twittera jest to 300 milionów osób na całym świecie. Ale o skuteczności tej metody rekrutacji decydują również inne czynniki.

„Po pierwsze docieramy również do osób, które nie poszukują aktywnie pracy, czyli takich, których CV nie znajdziemy w bazach rekruterów. Po drugie, dzięki targetowanym kampaniom, takim jak Monster Social Job Ads, mamy możliwość dokładnego określenia, do kogo ma trafić dane ogłoszenie.” – mówi Bartosz Struzik, Dyrektor Zarządzający międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Spójrzmy na usługę Monster Social Job Ads oczami osoby, która ma konto na Twitterze. Wystarczy, że uzupełniswój profil wpisując lokalizację, zawód i przebyte kursy, aby stała się dla pracodawcy potencjalnym atrakcyjnym kandydatem do pracy. Pracodawca z kolei, chcąc dotrzeć do kandydatów o konkretnych kompetencjach, określa je w systemie, który następnie porównuje „wytyczne” z profilami użytkowników Twittera. Osoby, które spełniają kryteria, zobaczą na tablicach tweeta z adresowaną do nich ofertą pracy. I co ważne, będą to zarówno użytkownicy szukający pracy, jak i ci, którzy mimo iż nie poszukują pracy aktywnie, mogą idealnie pasować na oferowane stanowisko. Zasięg ogłoszenia zwiększa się dodatkowo dzięki, typowym dla social mediów, możliwościom dzielenia się i polecania oferty  innym użytkownikom.

Młodzi i wykształceni na radarze pracodawców

Twitter podbił świat jakiś czas temu, a i w Polsce z roku na rok jest coraz popularniejszy. Z badań Gemius opublikowanych w czerwcu 2015 roku wynika, że w naszym kraju liczy on już 3,3 mln użytkowników i liczba ta stale rośnie. Co o nich wiemy? 55 proc. stanowią mężczyźni, a 45 proc. kobiety. Najsilniejsza grupa, bo aż 22 proc. użytkowników to osoby w wieku od 25 do 34 lat, sporo bo 18 proc. stanowią osoby w wieku od 35 do 44 lat. Użytkownikami są osoby wykształcone, m.in. dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci.

„Twitter jest bardzo skutecznym narzędziem dotarcia zwłaszcza do specyficznych, trudno osiągalnych grup zawodowych. Przetestowaliśmy skuteczność usługi Monster Social Job Ads w innych krajach w ramach globalnej grupy Monster. Wierzymy w potencjał mediów społecznościowych i dlatego będziemy dalej ją rozwijać, już wkrótce wzbogacając ją o analogiczne narzędzia wyszukiwania kandydatów na Facebooku”. – podsumowuje Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl.

MonsterPolska.pl

Komentarze