Polacy na bieżąco śledzą ogłoszenia o pracę
– wynika z ankiety międzynarodowego serwisu
rekrutacyjnego MonsterPolska.pl. Nawet mając stałą pracę regularnie zaglądamy na serwisy związane z karierą i rekrutacją.
42% badanych przez MonsterPolska.pl przegląda ogłoszenia wtedy, kiedy myśli o zmianie dotychczasowej pracy, a aż 38% nawet wtedy gdy takiej zmiany nie planuje – po prostu aby być na bieżąco. Jedynie co 5. respondent
sprawdza oferty wyłącznie wtedy, gdy nie ma pracy.
„Jesteśmy społeczeństwem coraz bardziej otwartym na zmiany. Nawet gdy nasza obecna praca nas zadawala z tyłu głowy mamy, że zawsze może trafić się lepsza oferta. Dlatego
monitorujemy rynek, aby nie przegapić nadarzającej się okazji. Taka sytuacja to wyzwanie dla pracodawców, którzy muszą wkładać coraz więcej wysiłku w to, by zatrzymać pracowników w firmie.” – mówi Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.
Serwis zapytał badanych również o to, jaki typ pracodawcy preferują. Okazało się, że dla największej grupy pracowników (35%) najlepszym pracodawcą jest duża korporacja, zapewniająca prestiż i perspektywy awansu. Co 5. badany najchętniej
pracowałby w firmie z sektora państwowego, która m.in. zapewnia dobre
warunki socjalne. 14% wskazań padło na start-up’y i małe
firmy, w których ma się większy wpływ na podejmowane
decyzje. Jedynie 6% respondentów najchętniej wybrałoby wolność samozatrudnienia. Dla ¼ badanych typ pracodawcy nie ma większego znaczenia.
„Przywiązanie do korporacji jest nadal bardzo duże, jednak prognozujemy, że ta tendencja będzie maleć. Z badań przeprowadzonych jakiś
czas temu przez Monster wśród pokolenia Millenium wynika, że ci pracownicy zdecydowanie preferują małe i średnie firmy. Rośnie również liczba freelancerów. ” – podkreśla
ekspert MonsterPolska.pl.
Z badania wynika również, że kandydaci lubią wiedzieć z jakim pracodawcą mają do czynienia i dlatego w procesie rekrutacji sprawdzają
informacje o nim. Szukają ich przede wszystkim na stronie
www firmy – to źródło wskazało aż 70% badanych. Jedynie 34% uczestników ankiety zagląda na zakładkę kariery na
stronie pracodawcy. Ważne są fora
internetowe, na które zagląda aż 59% kandydatów, oraz profile pracodawców w serwisach ogłoszeniowych (30%). Jeden na trzech kandydatów pyta znajomych, a jeden na pięciu zagląda na profile w mediach społecznościowych. Jedynie 3,5% badanych przez międzynarodowy serwis pracy MonsterPolska.pl nie sprawdza
przyszłego pracodawcy w żaden sposób.
„Ten wynik tylko potwierdza rosnące znaczenie employer brandingu. W dzisiejszych czasach samo bycie dobrym pracodawcą przestaje wystarczać. Potrzeba jeszcze aktywności i pomysłu na to, jak poinformować o tym potencjalnych pracowników.” – podsumowuje Bartosz Struzik.
Badanie przeprowadzone zostało w sierpniu i wrześniu 2016 r. Udział w nim wzięło 200 pracowników.
MonsterPolska.pl