Know How

Cykl: 8 grzechów w marketingu e-commerce, cz.6

grzech 2

Grzech 6. brak testowania.

Błąd: Nietestowanie elementów wykorzystanych w kampaniach marketingowych.

Testowanie ma na celu doprowadzić do tych elementów marketingu, które funkcjonują najlepiej i które warto rozwijać. Testować można praktycznie wszystko, począwszy od tekstów reklamowych po wygląd kreacji oraz stronę docelową. Przeprowadzanie ciągłych testów jest bardzo ważne w przypadku marketingu efektywnościowego. W Divante ciągłe testy przeprowadzamy często w dwóch obszarach: zmiana tekstów – przy pomocy Website Visual Optimizer oraz reklama Google AdWords – przy pomocy Eksperymentów Google AdWords.

Schemat 1. Metodologia testów A/B

Źródło

W pracy nad marketingiem często przychodzi decydować o wyborze takiego, czy innego elementu lub działania. W takich sytuacjach przeprowadzenie testu na niewielkiej próbie może rozwiać wątpliwość, która z proponowanych wersji sprawdzi się najlepiej. W e-mail marketingu często prowadzi się próbne wysyłki na 10% adresów, by ustalić który wariant newslettera wygeneruje więcej konwersji. Wyłoniony szablon o większym współczynniku konwersji zostaje automatycznie rozesłany do pozostałych subskrybentów.

Najważniejsze zasady testowania elementów marketingu to:

  • przeprowadzanie testów pod kątem kluczowych wskaźników efektywności,

  • stosowanie metodologii A/B

  • wyciąganie wniosków i tworzenie alternatyw.

Przeczytaj o innych grzechach:

Grzech 1

Grzech 2

Grzech 3

Grzech 4

Grzech 5

Autor:

  Karol Bzik – Team Leader w dziale efektywności eCommerce w Divante. Certyfikowany specjalista Google AdWords oraz Google Analytics. Ekspert w obszarze marketingu efektywnościowego oraz użyteczności serwisów. Posiada bogate doświadczenie w obszarze kompleksowego planowania oraz wdrażania projektów internetowych. Współpracował z firmami takimi jak: Intersport, Praktiker, Militaria.pl czy Netia. W Divante kieruje zespołem, który wypracowuje najlepsze wyniki sprzedażowe dla kluczowych partnerów.

Fot. Flickr, e³°°°, na lic. CC BY-SA 2.0

Komentarze