Cykl: 8 grzechów w marketingu e-commerce, cz.6
Grzech 6. brak testowania.
Błąd: Nietestowanie elementów wykorzystanych w kampaniach marketingowych.Testowanie ma na celu doprowadzić do tych elementów marketingu, które funkcjonują najlepiej i które warto rozwijać. Testować można praktycznie wszystko, począwszy od tekstów reklamowych po wygląd kreacji oraz stronę docelową. Przeprowadzanie ciągłych testów jest bardzo ważne w przypadku marketingu efektywnościowego. W Divante ciągłe testy przeprowadzamy często w dwóch obszarach: zmiana tekstów – przy pomocy Website Visual Optimizer oraz reklama Google AdWords – przy pomocy Eksperymentów Google AdWords.
Schemat 1. Metodologia testów A/B
W pracy nad marketingiem często przychodzi decydować o wyborze takiego, czy innego elementu lub działania. W takich sytuacjach przeprowadzenie testu na niewielkiej próbie może rozwiać wątpliwość, która z proponowanych wersji sprawdzi się najlepiej. W e-mail marketingu często prowadzi się próbne wysyłki na 10% adresów, by ustalić który wariant newslettera wygeneruje więcej konwersji. Wyłoniony szablon o większym współczynniku konwersji zostaje automatycznie rozesłany do pozostałych subskrybentów.
Najważniejsze zasady testowania elementów marketingu to:
-
przeprowadzanie testów pod kątem kluczowych wskaźników efektywności,
-
stosowanie metodologii A/B
-
wyciąganie wniosków i tworzenie alternatyw.