Know How

Hashtagi w promocji marki – jak ich używać?

kupony rabatowe

Hashtagi można z powodzeniem wykorzystać do budowy wizerunku swojej marki i promocji oferowanych przez nią produktów. W jaki sposób ich używać, by przyniosło to pozytywne efekty?

 

Hashtag to charakterystyczna kratka „#”, którą stawiamy przed wybranym słowem lub krótką frazą. Zwroty te na portalach społecznościowych przyjmują formę aktywnego linku, po tym, jak klikniemy w hashtag, wyświetlają się nam wszystkie wątki nim opatrzone. Oznaczone w taki sposób często bywają skróty, nazwiska czy miejsca. Jednak w przypadku dłuższych fraz należy stosować wyłącznie pisownię łączną, używając wielkich liter dla zachowania czytelności.

 

Hashtag pomocny w biznesie

Po raz pierwszy hashtagów użyto na Twitterze już w 2009 roku, a do tej pory z powodzeniem opanowały one wszelkie formy internetowej komunikacji. Docenione zostały także przez wirtualny marketing, głównie ze względu na ogromną pomoc w reklamowaniu produktów i optymalizacji SEO. Jeśli odpowiedni produkt bądź wpis opatrzymy dostosowanym do niego hashtagiem to potencjalnemu klientowi, wyszukującemu daną frazę, dużo łatwiej będzie odnaleźć ofertę naszej firmy. Pamiętajmy jednak, by nie posługiwać się hashtagami zbyt ogólnymi, ponieważ zmniejsza się wtedy szansa na przekierowanie właśnie do naszej firmy.

 

Jak ich używać?

Używanie hashtagów pomoże zwiększyć zasięg naszych wpisów jedynie wtedy, kiedy będziemy się nimi posługiwać wprawnie i z rozmysłem. Przede wszystkim w naszych krótkich hasłach nie używajmy polskich znaków. Najlepiej będzie również, jeśli wybrana fraza będzie po angielsku, ponieważ wtedy zwracamy na siebie uwagę całego świata, a nie tylko mieszkańców Polski.

Planując promocję przy pomocy hashtagów, należy w każdym momencie trzymać rękę na pulsie i używać wyłącznie popularnych fraz, które w danym momencie są na czasie. W ten sposób zwiększamy szansę uzyskania pozytywnego odzewu. Posiadając własne grono oddanych klientów można także pokusić się o tworzenie autorskich hashtagów, którymi opatrywane będą nasze produkty i wpisy w social media, a które klienci mogą podchwycić i rozpowszechnić. Powinny być one odzwierciedleniem naszego biznesu i oferowanych produktów, które dzięki częstemu używaniu pomogą nam w rozprzestrzenieniu popularność marki i budowaniu jej wizerunku. Nie zapominajmy też o używaniu fraz z charakterystyczną kratką w prowadzonej kampanii marketingowej, np. urządzając konkurs na najciekawsze zdjęcie opatrzone autorskim hashtagiem, a także o aktywnym udzielaniu się w otagowanych dyskusjach i grupach.

Komentarze