Know How

Jak poprawić widoczność strony w Google

Właścicielowi każdej strony internetowej zależy na jej wysokiej widoczności w Google, czyli od wielu lat najpopularniejszej przeglądarce internetowej na świecie. Jak samodzielnie zadbać o właściwe pozycjonowanie, kiedy nie jest się specjalistą od SEO?

Zadbaj o treść

To właśnie zawartość strony www jest najważniejszym czynnikiem, który ma wpływ na jej pozycjonowanie. Algorytm Google jest bardzo inteligentny i w większości przypadków rozpoznaje, kiedy tekst pisany jest specjalnie w celu poprawienia wyników strony w wyszukiwarce. W żadnym wypadku nie powinniśmy również zamieszczać treści przekopiowanych z innych miejsc bądź nafaszerowanych słowami kluczowymi, ponieważ jedynie treści oryginalne i wysokiej jakości pozwolą nam uzyskać wysoki wynik w rankingu. Przy tworzeniu swojej strony należy przede wszystkim pamiętać, iż tworzymy ją właśnie dla czytelnika i zamieszczane na niej teksty muszą być atrakcyjne dla odwiedzających.

Linkowanie kluczem do sukcesu

Wyszukiwarka Google postrzega strony www, do których prowadzi wiele linków, jako strony o dobrej jakości – to właśnie one lądują najwyżej w jej wynikach. Postaranie się o zamieszczenie linków do własnej strony na innych portalach pozwoli nam polepszyć swój ranking i poprawić widoczność strony. Stanie się polecanym linkiem początkowo może nastręczać pewne trudności, jeśli jednak posiadamy stronę z ciekawą treścią to często odwiedzający sami dzielą się nią z innymi, zamieszczając do niej łącze na swojej witrynie. Im więcej takich linków w dobrej jakości witrynach internetowych, tym wyższą pozycję osiągniemy w rankingach wyszukiwarek. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie iść drogą na skróty – zakup łączy jest łatwo wykrywany przez wyszukiwarki i może być surowo przez nie karany.

Działania w social media

Obecnie media społecznościowe wiodą prym, jeśli chodzi o promowanie swojej marki w internecie. Jeśli chcemy we właściwy sposób zadbać o swoje pozycjonowanie to z pewnością musimy dysponować kontami na popularnych platformach, jak m.in. Facebook, Instagram czy Twitter. Taka wizytówka firmy nie tylko umożliwia kontakt z potencjalnymi klientami, ale pozwala umieszczać zdjęcia, teksty czy konkursy związane z działalnością naszej firmy. Takie działania są bardzo atrakcyjne dla wyszukiwarek i pozwalają na szybkie poprawienie swojej widoczności w rankingach.

Zgłębiaj tajniki SEO

Algorytm Google cały czas jest udoskonalany, dlatego warto być zawsze na bieżąco z nowinkami i śledzić najnowsze trendy. Obecnie SEO, czyli optymalizacja aparatu wyszukiwania, stanowi podstawę marketingu internetowego, dlatego zgłębianie nawet podstawowej wiedzy na ten temat pozwoli nam wyrobić w sobie zdrowe nawyki, dzięki którym nasza strona zyska na widoczności w Google.

Wysokie pozycjonowanie jest istotne dla każdego właściciela strony www. To właśnie dzięki widoczności w Google mogą dotrzeć do nas potencjalni klienci czy partnerzy biznesowi.

Komentarze