Załóż profil firmy w serwisach, które pozwalają na zbieranie profitów a zwielokrotnisz zyski. Stały klient linii lotniczych przynajmniej raz kupił zbędny bilet, by nabić sobie punkty w programach
frequent flyer.
Gdzie użytkownicy mogą zdobyć wirtualne odznaki, tytuły i punkty, które przełożą się na obustronne korzyści - dla użytkownika i dla firmy? Oto podstawowe:
Foursquare - zamelduj się w odwiedzanym miejscu. Rywalizuj z innymi: osoba, która najczęściej w ciągu 60 dni oznaczy swoją obecność w danym miejscu, zostaje wirtualnym burmistrzem. Użytkownicy zbierają odznaki, które przyznawane są za przebywanie w konkretnych miejscach lub zgłoszoną obecność podczas wydarzeń.
Firmy mogą stworzyć w portalu swoje profile. Opublikowana wiadomość (np. o promocji) wyświetli się śledzącym osobom na telefonach. Użytkownicy mogą otrzymać specjalną ofertę promocyjną, jeśli odwiedzili określone miejsce.
Treehouse - to serwis umożliwiający użytkownikowi zdobywanie konkretnych umiejętności - webdesign (CSS, CSS3, HTML, Responsive Webdesign) , webdesign (HTML5, JavaScript + wprowadzenie do programowania) oraz aplikacji na iOS. Oferuje użytkownikom materiały edukacyjne - teksty, wideo, tutoriale oraz quizy pomagające w opanowaniu nowych umiejętności i gry pozwalające utrwalić nową wiedzę i zdobywać osiągnięcia. Oferta edukacyjna serwisu jest płatna, ale pozwala on też osobom związanym z informatyką na zarabianie poprzez tworzenie kursów dla serwisu.
Klout po 3 rundach finansowania (łącznie ok. 40 mln $), mierzy nasze wpływy w portalu społecznościowym. Użytkownicy mogą odnosić realne korzyści - Klout rozpoczął kilka dni temu współpracę z Cathay Pacific Airways. Z aplikacją Klout na iPhone użytkownicy uzyskali dostęp do biznesowej poczekalni dostępnej dotychczas wyłącznie dla pierwszej klasy. Warunkiem wejścia do prestiżowej poczekalni jest posiadanie min. 40 punktów w skali Klout.
Skills to nowy portal twórcy delicio.us, odwrotność portali biznesowych jak LinkedIn i Goldenline. W tych portalach profil tworzymy samodzielnie, w Skills.to inni opisują nas. To łatwy sposób na ocenę umiejętności osoby i doskonałe narzędzie rekrutacyjne
- Jesteśmy bardzo pazerni na zbieranie punktów - twierdzi Paweł Tkaczyk, autor książki Grywalizacja -
wpadły na to już dawno linie lotnicze – badania pokazują, że 80% uczestników programów typu Frequent Flyer kupuje przynajmniej jeden zbędny bilet tylko po to, żeby „nabić mile”. I nie chodzi bynajmniej o nagrody (...) Po prostu lubimy mieć dużo punktów.
Wykorzystując element osiągnięć, odznaczeń, tytułów i zbierania punktów angażujemy mocno klienta w relację z naszą marką, przez co skutecznie zwiększamy zyski firmy. W czasach gdy Klient może w łatwy sposób porównać naszą ofertę z konkurencją musimy dostarczać mu dodatkowych wartości, a zaangażowanie w relacje z naszą marką utrudni mu decyzję o zakupie u konkurencji - w końcu to z nami łączy go relacja.