Know How

Proseed #32: Mierz i zarabiaj więcej

E-commerce: awantura o API Allegro. Foto: sxc.hu

E-sklep i strona sprzedająca usługi internetowe, w przeciwieństwie do tradycyjnego punktu handlowego, gwarantują możliwość badania zachowań klientów. Żaden rozsądny właściciel biznesu e-commerce nie powinien ignorować tej metody na podwyższenie swoich dochodów.

Twarde dane liczbowe informują, czy działania podejmowane w zakresie tworzenia mechanizmów sklepu, przygotowywania oferty czy kampanii promocyjnych idą w odpowiednim kierunku, tzn. zwiększają zyski sklepu. Sprawdzanie realizacji wyznaczonych KPI możliwe jest za pomocą oprogramowania sklepu lub zewnętrznych narzędzi, takich jak np. Google Analytics.

 

Co i jak mierzyć

Podstawowym wskaźnikiem jest liczba wejść na stronę. Niby rzecz oczywista, ale z własnego doświadczenia widzę, że interesuje jedynie około 70% właścicieli stron internetowych. Bardzo ważne jest posegregowanie użytkowników ze względu na źródło ich wejścia. Google Analytics sam informuje o odwołaniu z wyszukiwania czy kampanii AdWords (tu dobrze jest zintegrować konto AdWords i Analytics). Warto wprowadzić także hashtagi, które umożliwią dokładniejszą analizę odwołań bezpośrednich.

To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja.

Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.

Foto: sxc.hu

Komentarze