Know How

Proseed #32: Programy partnerskie – modele, koszty, przychody

wzrost

Program partnerski może okazać się bardzo dobrą formą promocji odpowiednią dla każdego e-biznesu? Jak wprowadzenie programu wpływa na budżet firmy – jakie koszty się z tym wiążą, ile można zarobić?

Przedsiębiorcy wciąż szukają skutecznych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Od kilku lat popularne są programy partnerskie – forma współpracy między firmą, która zajmuje się sprzedażą produktów czy usług, a partnerami (zwanymi też wydawcami), czyli osobami, które na różne sposoby mogą je reklamować. Działania partnerów polegają zwykle na umieszczeniu bannerów czy linków na stronach WWW, w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter, w newsletterach, komunikatorach, w e-mailach do znajomych itd. Partnerzy otrzymują określone wynagrodzenie, jeżeli poleceni przez nich klienci wykonają konkretne zadanie.

Głównym celem uruchomienia programu partnerskiego jest rzecz jasna zwiększenie przychodów. Osiąga się to przez łatwe nawiązanie współpracy z wieloma partnerami naraz. Partnerzy mogą sami zgłaszać się do takich programów, odpadają więc koszty ich aktywnego pozyskiwania. Poza tym sami tworzą też powierzchnie reklamowe – to również obniża koszty i zaangażowanie po stronie sklepu. Dzięki zbudowanej sieci partnerów dotarcie do nowych potencjalnych klientów staje się łatwiejsze i mniej kosztowne

Niewymierne korzyści prowadzenia programu to wzrost świadomości i rozpoznawalności marki oraz fakt, że część partnerów może zostać klientami.

To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #32. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja.

Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.

Komentarze