Know How

Rodzaje e-mail marketingu i ich zastosowania

email

Najważniejszym celem każdej firmy z branży e-commerce jest sprzedaż. Do jej największego zwiększenia przyczynia się e-mail marketing. Według Digital Marketing Association 2013, każda zainwestowana w kampanie e mailingowe złotówka przynosi aż 28 krotny zysk!

Głównym atutem e-mail marketingu jest możliwość zmierzenia jego efektywności. Za pomocą ogólnodostępnych lub dedykowanych systemów analitycznych jesteśmy w stanie określić, ile osób otworzyło wysłaną do nich wiadomość, ile kliknęło w kreacje, a nawet ile z nich dokonało konkretnej akcji. Dzięki tym informacjom możemy optymalizować kampanię, a w rezultacie przyczyniać się do wzrostu zrealizowanych transakcji zakupowych. Mało tego, dzięki personalizacji wiadomości oraz konkretnego określenia ich targetu, możemy precyzyjnie dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej! To rzecz jasna wpływa na wzrost konwersji.

Rodzaje e-mail marketingu

  • Tradycyjny

Aż 7% transakcji przebiegających w obszarze sklepów internetowych to zasługa e-mail marketingu. Dzięki swojej skuteczności, kanał ten, wyprzedził m.in.: media społecznościowe, czy reklamę banerową. Głównym zadaniem e- mail marketingu w sektorze e-commerce jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia w link prowadzący do witryny sklepu internetowego. Kanał ten pozwala również na umiejętne budowanie długoterminowych relacji oraz wpływanie na poczucie lojalności klientów.

  • Retargeting

Retargeting umożliwia skierowanie kampanii reklamowej jedynie do tych użytkowników, którzy weszli w interakcje z daną marką. Zazwyczaj są to osoby klikające w reklamę, odwiedzający stronę www, a nawet wkładający produkty do koszyka. Co łączy tych użytkowników? Opuścili stronę internetową nie dokonując zakupu. Dzięki e-mail retargeting mamy możliwość wysłania wiadomości do powyższych konsumentów w celu podtrzymania ich zainteresowania konkretnym produktem lub marką. Możemy także wyłapywać ich adresy e-mail. Internauci, którzy pozostawili więc produkty w koszyku, ale nie sfinalizowali transakcji mogą w czasie rzeczywistym otrzymać wiadomość przypominającą im o wybranych w sklepie internetowym produktach.

  • Audience e-mail marketing

Z audience mailing docieramy do osób, które w rzeczywistym czasie wykazały intencję zakupową. Co to oznacza w praktyce? Że mailing jest wysyłany tylko do użytkowników, którzy w przeciągu 7 dni wykazali zainteresowanie konkretnym produktem, usługą lub szczególną tematyką. Używając audience mailingu kierujemy do nich przekaz, którego głównym zadaniem jest pozytywne wpłynięcie na decyzje zakupowe.

  • E-mail marketing na urządzeniach mobilnych

Jednym z najbardziej nowoczesnych typów mailingu jest mobile mailing, czyli taki, w którym komunikaty reklamowe przesyłane są na urządzenia mobilne. Odbywa się to za sprawą aplikacji znajdujących się w smartfonach, tabletach itd. Cechą, szczególnie wyróżniającą tą formę e-mail marketingu jest fakt, iż w efekcie osiąga on wyższy współczynnik skuteczności odbioru komunikatu niż tradycyjny e-mailing, a co za tym idzie przyczynia się do wzrostu konwersji. Główną przyczyną tej przewagi jest bardzo mała popularność wyżej wymienionej promocji. W praktyce oznacza to, że wystarczy przygotować responsywną kreację mailingową, a więc taką która dostosuje się wielkością do ekranu urządzenia, na którym otwarty został e-mail.

Autor: Jarosław Nowak, dyrektor zarządzający w Mr Target

Mr Target to interaktywny dom mediowy, należący do Grupy Sare. Powstał z przekształcenia spółki mail-media, specjalizującej się w kampaniach e-mailingowych. Oferuje usługi w zakresie kompleksowej obsługi komunikacji online, koordynacji i agregacji wydawców i partnerów afiliacyjnych oraz planowania i realizacji precyzyjnie targetowanych kampanii reklamowych.

Komentarze