Know How

Trzy kroki do efektywnej kampanii reklamowej w mobile’u

infakt-iphone-mobile

Już 60 proc. Polaków posiada smartfon. Nic zatem dziwnego, że branża reklamowa przenosi się do mobile. W 2015 roku wydatki na reklamę mobilną wyniosą 51 proc. całości  nakładów na e-reklamę w USA. W Polsce mobile stanowi jeden z najszybciej rozwijających się obszarów rynku reklamy cyfrowej – w 3. kwartałach tego roku wydatki na ten kanał wzrosły o 10 proc. Jak skutecznie dotrzeć do milionów mobilnych klientów?

Współczesny polski konsument spogląda na ekran telefonu nawet 240 razy dziennie. Dla branży marketingowej, której coraz trudniej utrzymać uwagę szybko konsumującego treści klienta, jest to niezwykle cenna informacja. Eksperci z Sociomantic Labs radzą w trzech krokach jak zrealizować skuteczną kampanię reklamową w mobile.

1. Diabeł tkwi w szczegółach

Poszczególne smartfony i tablety różnią się między sobą nie tylko wielkością ekranów, ale też ich rozdzielczością, dlatego np. na tabletach dobrze sprawdzają się duże formaty, takie jak billboard czy skyscraper. Coraz większą popularnością cieszą się też Rich Media, bazujące na takich funkcjach smartfonów jak tap, swipe, slide i tym samym umożliwiające wykorzystanie w reklamie animacji, filmów wideo czy galerii zdjęć. Ogromny potencjał leży w reklamie natywnej, która często „wbudowana” jest w treść strony np. w aktualnościach dodawanych na Facebooku), a jedynym jej wyróżnikiem jest podpis „Sponsorowane” lub „Materiał reklamowy”. W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych Rich Media i reklama natywna w zdecydowanie większym stopniu angażują uwagę użytkownika, co czyni je znacznie skuteczniejszymi.

2. Testuj i wdrażaj innowacje
Różnice w rozdzielczości, wymiarze ekranów, systemach operacyjnych czy wydajności poszczególnych sprzętów sprawiają, że szczególnego znaczenia zaczyna nabierać użyteczność danej strony dla użytkownika. Kluczowe staje się w tym przypadku testowanie stron i aplikacji mobilnych, ponieważ dzięki temu możliwe jest dokonanie oceny projektu i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Aby sprawdzić użyteczność naszych rozwiązań można np. skorzystać z darmowych narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie serwisu internetowego na większej ilości smartfonów i tabletów. Eksperci podkreślają, że w przypadku aplikacji mobilnych warto wdrożyć odpowiedni pakiet narzędzi (AppKit) odpowiadający technologii podmiotu, który prowadzi kampanie reklamowe dla właściciela aplikacji.  Umożliwi on przetwarzanie i wykorzystywanie danych pochodzących z aplikacji w kampaniach online i mobile. Tak zebrane dane, np. dzięki Sociomantic AppKit mogą zostać wykorzystane do pozyskania nowych użytkowników mobilnych aplikacji, przeniesienia ruchu ze strony mobilnej do aplikacji lub do emisji mocno spersonalizowanych reklam jej aktualnym użytkownikom. A jest o co walczyć – aplikacje mobilne dostarczają nawet o 70 proc. wyższej konwersji w zakresie ilości wyświetleń reklamy oraz o 50 proc. więcej sprzedaży w porównaniu do stron mobilnych.

3. Na bieżąco analizuj

Istotnym czynnikiem wpływającym także na skuteczność reklamy mobilnej jest nieustanne monitorowanie przebiegu kampanii. Nie tylko pozwala to ocenić jej skuteczność, ale też na bieżąco wprowadzać potrzebne zmiany, zwiększające efektywność prowadzonych działań. Poza analizą liczby wyświetleń, kliknięć czy wizyt na stronie warto poznać zachowania użytkownika po odwiedzeniu serwisu, czyli np. ile czasu na niej spędził, co przeglądał, jak wyglądał jego koszyk zakupowy i w którym momencie opuścił stronę. Monitorując to zyskujemybezcenne informacje o preferencjach naszych klientów, które możemy wykorzystać do optymalizowania bieżącej kampanii pod kątem konkretnych odbiorców. Firmy chcące dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do użytkownika mobilnego i korzystające z reklam programmatic często mają do dyspozycji narzędzia raportujące wyniki kampanii w czasie rzeczywistym dzięki, którym możliwa jest natychmiastowa adaptacja ustawień kampanii.

Zatem największą sztuką jest umiejętność analizy konwersji i przejścia użytkowników pomiędzy poszczególnymi urządzeniami i platformami w ramach strategii omnichannel. Dzięki odpowiedniej technologii, dostępnej na rynku, marketerzy dziś są już w stanie to robić.

Praktycy.com

Komentarze