Niedawno Google wprowadziło znaczącą modyfikację w sposobie prowadzenia kampanii Adwords. Polega ona na wprowadzeniu tak zwanych Kampanii Rozszerzonych. Intencją jest dostosowanie kampanii reklamowych do zmieniającego się sposobu konsumpcji mediów internetowych. Nowe zmiany – korzyści Google zapewnia, że wprowadzone zmiany są bardzo korzystne zarówno dla reklamodawców, jak i dla użytkowników. Dzięki kampaniom rozszerzonym reklamodawca może dostosowywać stawki kampanii z uwzględnieniem lokalizacji, pory dnia, czy typu urządzenia, na którym mają być emitowane reklamy. Jedną z najważniejszych korzyści jest koncentracja na intencjach użytkownika. Istotny jest tzw. kontekst zapytania, na który składają się: rodzaj urządzenia, czas wyszukiwania oraz miejsce. Drugą zaletą Kampanii Rozszerzonych jest większa swoboda w zakresie tworzenia reklam. Daje to marketerom większą elastyczność w obrębie zarządzania kampaniami. Teksty reklamowe mogą być także przystosowane do konkretnego urządzenia, czasu i miejsca, z jakiego płynie zapytanie. Od teraz będzie można w jednej kampanii wyświetlać użytkownikowi odpowiednie reklamy o odpowiedniej porze (np. o 11:00  przed południem „Zamów pyszną pizzę na lunch”, a w godzinach wieczornych: „Kolacja z dostawą do domu. Zamów!”). Precyzja tworzenia kampanii                      Ciekawą innowacją jest także wprowadzenie tak zwanych modyfikatorów stawek kliknięcia, dzięki którym reklamodawcy będą mieli możliwość bardziej precyzyjnego określenia wartości zapytania. Jeśli reklamodawca uzna, że bardziej wartościowy z jego punktu widzenia jest ruch w weekendy w godzinach popołudniowych, z Warszawy, to dzięki modyfikatorom stawek może on podnieść stawki dla tego rodzaju zapytań i tym samym pojawiając się na wyższych pozycjach sprowadzić na swoją witrynę więcej tak scharakteryzowanych użytkowników.     Istotną zmianą jest też to, że w Kampaniach Rozszerzonych możemy tworzyć dwa rodzaje kampanii: •             Na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne •             Tylko na komputery stacjonarne Nie ma więc możliwości kierowania kampanii jedynie na urządzenia mobilne. Nie możemy też zrezygnować z kierowania na komputery stacjonarne. Co z tabletami? Inną, kontrowersyjną zmianą jest brak możliwości kierowania reklam jedynie na tablety. W kampaniach Rozszerzonych tablet jest traktowany tak samo jak tradycyjny komputer. Google tłumaczy tę modyfikację faktem, że użytkownicy wykorzystują tablety w taki sam sposób, jak komputery stacjonarne. Jednocześnie wprowadzono usprawnienia dla promocji aplikacji mobilnych poprzez możliwość tworzenia oddzielnych kampanii dla tego typu działań marketingowych. Rozszerzenia reklam Opcja dostosowywania stawek w 3 wymiarach to nie jedyna zmiana, która pojawiła wraz z Kampaniami Rozszerzonymi. Opiekujący się kampaniami Adwords z entuzjazmem powitają nowy sposób zarządzania rozszerzeniem linków witryny (tzw. sitelinks).  Do tej pory rozszerzenia reklam były ustawiane na poziomie kampanii. Sprawiało to kłopot z dostosowaniem ich treści. Teraz, sterując  rozszerzeniami możemy promując np. książkę danego autora umieścić w rozszerzeniach jego pozostałe pozycje, podobne tytuły itp. Został rozwiązany także inny problem – analiza skuteczności rozszerzeń reklam. Teraz każdy pojedynczy link dysponuje swoimi raportami a jego edycja nie oznacza „wyczyszczenia” historii. Plusy i minusy Kampanie Rozszerzone umożliwiają tworzenie zaawansowanych strategii PPC. Na pewno większa elastyczność w zarządzaniu oraz zaawansowane opcje raportowania podwyższą ich efektywność. Z drugiej jednak strony zmiana ta wiąże się z większą czasochłonnością działań marketingowych, co będzie szczególnie uciążliwe w przypadku mniejszych  reklamodawców. Dotychczas system Adwords był zmieniany w taki sposób, by zarządzanie kampaniami było jak najłatwiejsze. Po wprowadzeniu Kampanii Rozszerzonych prowadzenie działań marketingowych będzie nieco bardziej skomplikowane, zwłaszcza dla niedoświadczonych marketerów.     Duże zastrzeżenia budzi także brak możliwości tworzenia kampanii kierowanych tylko na urządzenia mobilne. Do tej pory w tym kanale, z racji stosunkowo niewielkiej konkurencji, można było prowadzić tanie kampanie. Teraz prawdopodobnie niskie stawki w kampaniach mobilnych odejdą do lamusa. Wprowadzenie Kampanii Rozszerzonych oceniamy pozytywnie. Świadome zarządzanie modyfikatorami stawek przyczyni się do skuteczniejszego realizowania budżetów marketingowych, co przełoży się na poprawę wyników. Istotny jest także fakt, że usprawnione raportowanie będzie prowadzić do efektywniejszych analiz. Wprowadzenie Kampanii Rozszerzonych jest także korzystne dla samych użytkowników. Leży to poniekąd w naszym interesie, by reklamy były jak najbardziej dopasowane do naszych potrzeb. Wszystkie dotychczasowe kampanie Adwords będą stopniowo migrowane  do nowych ustawień tak że do końca czerwca 2013 roku nowe opcje zagoszczą na dobre we wszystkich kampaniach.   Autorzy: Marcin Kolonko, Marcin Obrzut,  specjaliści ds. SEM w Semahead - Agencji SEM Grupy INTERIA.PL   Semahead jest agencją Grupy INTERIA.PL specjalizującą się w marketingu w wyszukiwarkach. W ofercie agencji znajdują się kompleksowe rozwiązania z zakresu pozycjonowania i optymalizacji, linków sponsorowanych, oraz konsultacje eksperckie. Zespół Semahead tworzą najlepsi specjaliści SEM. Cechuje ich profesjonalizm i skuteczność. Agencja posiada certyfikat Google Qualified Company. Fotografie pochodzą z materiałów szkoleniowych Google AdWords  

Materiał zewnętrzny

Doskonałość Inżynierska: Innowacje w Technologii Armatury Przemysłowej
Doskonałość Inżynierska: Innowacje w Technologii Armatury Przemysłowej
Innowacje w technologii armatury przemysłowej są tym, co nadaje tej branży nowy kierunek. Jak odległe punkty na horyzoncie, są to nowinki, które przyciągają...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również