Efekty siedmiu lat realizowania spójnej, rozwijającej się organicznie strategii World Dating Company Macieja Kopera to siedem portali, 618,5 tys. zarejestrowanych użytkowników, przychody liczone w milionach, globalne nagrody branżowe i... 2 tys. dzieci.
World Dating Company (WDC) to europejski lider na rynku randek internetowych. Firma tworzy i prowadzi portale w kategoriach: real dating, matchmaking, serwisy niszowe i social mediowe. Jej twórcą jest Maciej Koper, a pierwszym produktem na drodze do rozwoju WDC był serwis Przeznaczeni.pl.
Przeznaczeni.pl - gorące serca katolików
W roku 2004 polskie portale społecznościowe i randkowe były jeszcze w powijakach. Dominowały wówczas Fotka.pl i Grono.net, a wśród portali randkowych – „masowa” Sympatia.pl oraz Randki. interia.pl, uważane za forum do umawiania się na szybkie, raczej niezobowiązujące spotkania.
Powstały w roku 2004 pomysł na stworzenie portalu randkowego dla bardzo specyficznej grupy społecznej był więc dość odważny, choć oparty na statystykach. W Polsce było wówczas ok. 33 mln osób ochrzczonych w obrządku katolickim. Część z nich to single, szukający przyszłego małżonka, który wyznawałby zbliżone, katolickie wartości – nie mieli jednak oni swojego miejsca w sieci. Użytkownicy, zwłaszcza ci konserwatywni, dopiero oswajali się z taką formą komunikacji.
Na zachodzie funkcjonowały już portale CatholicMatch.com oraz AveMariaSingles.com, lecz były zupełnie niedopasowane do polskich realiów i kultury. Mimo sprzyjających statystyk idea stworzenia portalu randkowego dla katolików spotykała się na początku ze sceptycznymi opiniami. Przeznaczeni.pl wystartował pod koniec 2005 roku. Inicjatorem i twórcą projektu był 26-letni Maciej Koper, który zainwestował w system i grafikę kilkanaście tysięcy złotych własnego kapitału.
Pierwszy tysiąc
Założyciel Przeznaczeni.pl od początku stawiał na jeden wyspecjalizowany, niszowy produkt. W ciągu pierwszego miesiąca, kiedy rejestracja była darmowa, zapisało się tysiąc użytkowników. W kolejnym – drugie tyle. Komunikacja i promocja polegały na zamieszczaniu informacji o Przeznaczeni.pl na forach internetowych, prezentacji projektu na eventach, rozsyłaniu mailingów i plakatów.
– Chodziło o poinformowanie środowiska związanego z wartościami chrześcijańskimi, że powstał produkt dla nich. Nie trzeba tu wybierać spośród milionów przypadkowych użytkowników. Loguję się i wprost mówię o tym, co mnie interesuje, na czym buduję swoje życie. To coś więcej niż tylko randki internetowe – to także społeczność, spotkania, imprezy czy wspólne akcje charytatywne – mówi Koper.
To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #28, poświęconym strategiom szybkiego rozwoju biznesu. Sprawdź pełny spis treści w dziale „numery”.
Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja.
Wolisz słuchać? Pobierz Proseed Audio #28 za jedyne 9,90 zł.