Prezesi firm uważanych za liderów rynku wskazują na potrzebę szybkiej zmiany sposobu pracy oraz komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. To kompleksowe podejście do zmiany filozofii prowadzenia firmy nazywane jest Front Office Transformation. Przez wiele lat na rynku rozwiązań IT dominowało podejście polegające na implementacji systemów klasy ERP (enterprise resource planning, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa) wspierających wewnętrzne procesy biznesowe w przedsiębiorstwach. Dlaczego front office Rozwój Internetu oraz technologii od niego zależnych zmusza firmy do szukania nowych sposobów na odróżnienie się od konkurencji i dotarcie do klientów. Ponadto sieci społecznościowe umożliwiają przepływ informacji pomiędzy odbiorcami na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki temu firmy mają do czynienia z o wiele bardziej świadomymi i wymagającymi klientami. Choć cyfryzacja procesów back office jest wciąż konieczna i niezbędna do efektywnego działania firmy, to jednak coraz większy nacisk kładziony jest na informatyzację strefy front office, czyli działów firmy  wchodzących w bezpośredni kontakt z klientami – marketingu, sprzedaży, obsługi itp. Fakt, że inwestycje w narzędzia zwiększające efektywność pracy i umożliwiające nowoczesne sposoby komunikacji z klientami i partnerami były przez wiele lat ignorowane, zwiększa wartość tego segmentu branży IT. Zaniedbania w tym obszarze zmuszają liderów rynku do szybkiego uzupełnienia swojego portfolio systemów wspierających procesy front office.   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #30 za jedyne 9,90 zł. Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.   Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© vgstudio)

Zobacz również