Prezesi firm uważanych za liderów rynku wskazują na potrzebę szybkiej zmiany sposobu pracy oraz komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. To kompleksowe podejście do zmiany filozofii prowadzenia firmy nazywane jest Front Office Transformation.
Przez wiele lat na rynku rozwiązań IT dominowało podejście polegające na implementacji systemów klasy ERP (
enterprise resource planning, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa)
wspierających wewnętrzne procesy biznesowe w przedsiębiorstwach.
Dlaczego front office
Rozwój Internetu oraz technologii od niego zależnych zmusza firmy do szukania nowych sposobów na odróżnienie się od konkurencji i dotarcie do klientów. Ponadto sieci społecznościowe umożliwiają przepływ informacji pomiędzy odbiorcami na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki temu firmy mają do czynienia z o wiele bardziej świadomymi i wymagającymi klientami.
Choć cyfryzacja procesów
back office jest wciąż konieczna i niezbędna do efektywnego działania firmy, to jednak coraz większy nacisk kładziony jest na informatyzację strefy
front office, czyli działów firmy wchodzących w bezpośredni kontakt z klientami – marketingu, sprzedaży, obsługi itp. Fakt, że inwestycje w narzędzia zwiększające efektywność pracy i umożliwiające nowoczesne sposoby komunikacji z klientami i partnerami były przez wiele lat ignorowane, zwiększa wartość tego segmentu branży IT. Zaniedbania w tym obszarze zmuszają liderów rynku do szybkiego uzupełnienia swojego portfolio systemów wspierających procesy
front office.
To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja.
Wolisz słuchać? Pobierz Proseed Audio #30 za jedyne 9,90 zł.
Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.
Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© vgstudio)