Czy dzięki samym działaniom marketingowym w wyszukiwarce Google e-sklep może zwiększyć  sprzedaż w jednej kategorii o 600% w stosunku do roku poprzedniego? Na przykładzie sklepu Weltbild pokazujemy, że SEM może stanowić główny motor generowania przychodów. Weltbild to księgarnia internetowa z ponad milionem unikalnych użytkowników miesięcznie. Podręczniki szkolne, coraz chętniej kupowane przez Internet, są dla Weltbild istotną kategorią produktową. Celem kampanii było co najmniej trzykrotne zwiększenie przychodów z aktywności w wyszukiwarkach w porównaniu z rokiem 2011. Tak wygórowane wymagania mogły zostać postawione ze względu na brak aktywności w tym obszarze w roku poprzedzającym kampanię. Przebieg działań SEO Pierwszym etapem kampanii SEO było określenie najbardziej wartościowych słów kluczowych do pozycjonowania oraz zbadanie, w jakim okresie najkorzystniej jest je promować. Do analizy wykorzystano narzędzie propozycji słów kluczowych Google AdWords oraz Google Trends. Najczęściej  wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarce Google okazały się frazy: „podręczniki” i „podręczniki szkolne”. Ich potencjał (liczba odzwierciedlająca to, ile razy dana fraza była wpisywana w wyszukiwarkę Google przez jej użytkowników) podawany przez narzędzie propozycji słów kluczowych Google AdWords wynosił odpowiednio 9,9 tys. i 14,8 tys. wyszukiwań (miesięczna średnia wyszukiwań z ostatnich 12 miesięcy). W sierpniu potencjał ten wyniósł już 40,5 tys. i 74 tys. wyszukiwań. Jak widać na Wykresie 1., największe zainteresowanie podręcznikami notowane jest właśnie na przełomie sierpnia i września. Księgarni bardzo zależało na odpowiednim pozycjonowaniu w Google w tym okresie. Wykres 1. Rozkład wyszukiwań  frazy „podręczniki” w wyszukiwarce Google w 2012 roku. Kolejnym etapem była optymalizacja odsłony, poświęconej podręcznikom w serwisie Weltbild, pod wyszukiwarki. Dzięki optymalizacji roboty wyszukiwarki analizujące kod źródłowy sprawnie indeksują podstronę i dostają jasne informacje odnośnie do tego, jaka jest tematyka odsłony, jakich treści odsłona dostarcza i na jakie frazy kluczowe warto wyświetlać ją w wyszukiwarce. Najważniejsze elementy, jakie zostały zoptymalizowane, to: meta tagi odsłony, konstrukcja adresu URL, treści znajdujące się na odsłonie oraz linkowanie do odsłony wewnątrz serwisu Weltbild.pl. Zbudowano strukturę linków prowadzących do strony i umacniających pozycję serwisu w wyszukiwarkach. Część linków jest generowana przez użytkowników, którzy zapoznali się z ofertą, uznali ją za atrakcyjną i w związku z tym polecają sklep na swoich stronach, blogach czy serwisach społecznościowych. Proces linkowania należy...   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #30. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #30 za jedyne 9,90 zł. Chcesz sprawdzić jakość, zanim zapłacisz? Zapisz się na darmowy newsletter i otrzymuj co miesiąc bezpłatne wydanie Proseed.   Zdjęcie w nagłówku artykułu zostało udostępnione dzięki uprzejmości serwisu fotolia.com (© Photo-K)

Zobacz również