Marketing

Jak działa marketing szeptany?

Plotki mają wielką siłę i ogromny wpływ na opinię wśród społeczeństwa. Właśnie na zasadzie plotek działa marketing szeptany. W jaki sposób go wykorzystać, by skutecznie wpłynął na wzrost liczby naszych klientów?

 

Czym jest marketing szeptany?

 

Marketing szeptany (tzw. buzz marketing) to metoda kreacji opinii naszej firmy poprzez umiejętne „szeptanie” klientom wiadomości na temat danej marki, produktu czy usługi. Wraz z rozwojem internetu to narzędzie nowoczesnego marketingu ciągle zyskuje na popularności, stając się jednym z najskuteczniejszych sposobów wywołania wirtualnej dyskusji dotyczącej naszej firmy. Pozostawianie wpisów na temat naszego produktu na forach internetowych, stronach www i blogach pozwala wywołać dyskusję na jego temat i sprowokować konsumentów do wyrażenia własnego zdania. W ten sposób nie tylko coraz więcej osób dowiaduje się o naszej ofercie, lecz także pracujemy nad wysoką pozycją w popularnych wyszukiwarkach.

 

Korzyści buzz marketingu

 

Buzz marketing to skuteczna metoda na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy dzięki dyskusji w sieci dowiadują się najnowszych informacji na temat oferowanych przez nas usług i produktów. Marketing szeptany skutecznie wspomaga nas także w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, doskonale uzupełniając strategię marketingową o element zaangażowania użytkowników. Takie narzędzie promocji przyczynia się do wzrastania naturalnego ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwaniu wartościowych linków, co nie pozostaje bez wpływu na naszą pozycję w wyszukiwarkach.

 

Jak działać skutecznie?

 

Marketing szeptany to narzędzie, które od kilku lat coraz częściej stosowane jest przez polskie firmy z myślą o zdobyciu rozgłosu, wyrobieniu szerszej opinii o marce oraz pozyskaniu nowych klientów. Efektywny buzz marketing prowadzi do wywołania dyskusji na forach internetowych, blogach czy portalach internetowych, podczas której pojawi się wiele pozytywnych opinii na temat naszej firmy. Podstawą skuteczności takiej strategii marketingowej jest jednak jej subtelność i naturalność – nachalne promowanie swojego biznesu poprzez pozostawianie fałszywych komentarzy w sieci nie tylko nie przyniesie korzyści naszej marce, ale także może jej poważnie zaszkodzić.

 

Marketing szeptany może przynieść wiele korzyści naszej marce i ugruntować jej pozycję na rynku. Niestety nieumiejętne i niewłaściwe zastosowanie tego narzędzia może nieodwracalnie zrazić do nas potencjalnych konsumentów, dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań warto najpierw zaplanować dokładną strategię.

Komentarze