Od kilkunastu lat liczba treści wizualnych w internecie systematycznie wzrasta. Coraz częściej posługujemy się tzw. infografikami w naszych strategiach marketingowych. Czy warto ich używać i w jaki sposób z ich pomocą dotrzeć do użytkownika?

 

Infografika – co to takiego?

 

Infografika to zwięzłe połączenie wybranych informacji z elementami graficznymi w takiej formie, by efekt naszych działań wyglądał estetycznie i zachęcająco. Statystyki, dane i liczby okraszone elementami wizualnymi są łatwiej przyswajane przez mózg, który codziennie bombardowany jest niezliczonymi gigabajtami zbędnych wiadomości. Infografiki najczęściej występują w formie wykresów, map czy diagramów, które uzupełniają i wyjaśniają daną zawartość tekstową. Dobrze sporządzona infografika potrafi momentalnie zapaść w pamięć i wywołać w odbiorcy określone emocje.

 

Dlaczego warto

 

Każdy użytkownik internetu zalewany jest codziennie mnóstwem zbędnych informacji, dlatego bardzo ciężko jest przykuć na dłużej jego uwagę. Infografiki nie tylko w ułamku sekundy wzbudzają zainteresowanie, lecz także potrafią przekazać nierzadko skomplikowane i trudne do przyswojenia informacje w bardzo przystępny sposób. Większa część społeczeństwa to wzrokowcy, do których najlepiej dociera informacja w formie wizualnej – to właśnie dlatego używanie infografiki jako skutecznego narzędzia content marketingu staje się coraz bardziej popularne w Polsce i na świecie.

 

Skuteczna kampania reklamowa

 

Kampania reklamowa z użyciem infografik pozwala zgromadzić więcej odsłon, polubień, komentarzy i udostępnień niż ta w formie zwykłego tekstu. Przygotowując własne elementy graficzne warto zatem zadbać o to, by rozpowszechniany obrazek był kojarzony właśnie z naszą firmą. W tym celu możemy na nim umieścić logo naszej marki bądź jej krótką charakterystykę – w ten sposób nawet rozesłany po internecie obrazek nadal będzie pracował na naszą promocję i wizerunek jako eksperta danej branży. Przy tworzeniu infografiki pamiętajmy jednak, by nie była ona przeładowana informacjami. W ten sposób staje się mniej czytelna i zyskuje mniejsze szanse na zyskanie popularności. Właściwy dobór kształtów oraz kolorów naszych elementów graficznych ma ogromny wpływ na odbiór takiej informacji, dlatego zadbajmy o odpowiednią estetykę naszej treści.

 

Infografika to świetne narzędzie z zakresu content marketingu, które pozwoli w prosty i czytelny sposób przekazać użytkownikowi wybrane treści. Warto stosować infografiki w swoich kampaniach marketingowych, ponieważ komunikat w takiej formie szybciej dociera do odbiorcy, jest także dużo częściej udostępniany przez użytkowników niż zwykły przekaz tekstowy.


Zobacz również