Skuteczny marketing treści to takie działanie, które angażuje klienta, poprawia jego stosunek do marki, zachęca do kupna produktu czy usługi. Nie ma złotego środka na pisanie atrakcyjnych treści marketingowych, ale istnieje kilka wskazówek odnośnie tego, jak należy to robić. Marketing treści – co to takiego? Marketing treści (zwany również content marketingiem) to strategia dotarcia do grupy potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych dla nich treści, np. artykułów, poradników video czy infografik. Takie działania nie mają ściśle reklamowego charakteru, co zazwyczaj skutecznie odstrasza klientów. W zamian za porady i istotne informacje firma zyskuje zaufanie do marki, przedstawiając się jako ekspert w branży. Profitem są także potencjalni klienci, którzy otrzymują potrzebną im wiedzę w odpowiednim czasie. Określ grupę docelową Stare polskie powiedzenie mówi, że nie da się dogodzić wszystkim. W myśl tej zasady należy obrać grupę docelową naszych działań, wśród której chcemy zyskać więcej klientów i lepszą opinię jako firma. Określenie grupy docelowej polega w dużej mierze na rozpoznaniu potrzeb takich odbiorców, ich nastrojów oraz pragnień, a następnie przyniesienia im ich właściwego rozwiązania bez nachalnej reklamy. Treść na stronę www Poznanie specyfiki odbiorców pozwala nam przygotować materiał dotyczący konkretnych, oczekiwanych przez nich tematów. Przekaz przygotowany na tej podstawie pomoże naszej firmie zyskać opinię rzetelnego źródła przydatnych informacji. W ten sposób budujemy swoją reputację jako specjalisty z branży i wzbudzamy zaufanie wśród potencjalnych klientów. Bycie pomocnym zaowocuje w postaci ocieplenia wizerunku marki oraz wzrostu liczby osób zainteresowanych naszymi usługami. Pamiętajmy jednak, aby dobrać odpowiedni kanał komunikacji do danej grupy odbiorców w taki sposób, by przekaz był dla nich zrozumiały i atrakcyjny. Media społecznościowe Social media to najlepsze miejsce na stworzenie więzi z grupą docelową, dlatego w obecnych czasach tak bardzo istotny jest ten kanał komunikacji z klientem. Sukces każdego profilu związany jest jednak z dużą kreatywnością – musimy zaintrygować i zaangażować użytkownika, aby został z nami na dłużej. Kampanie marketingowe Kampanie marketingowe mają sprawić, że klient pozna nasz produkt i uzna go za potrzebny. Na skuteczną kampanię marketingową składają się działania szerokiego spektrum, ale niezwykle przydatne są hasła marketingowe, które będą potencjalnemu klientowi kojarzyć się z naszą marką. Muszą być one krótkie, chwytliwe i przyciągające zainteresowanie. Marketing treści jest skuteczny tylko wtedy, kiedy planujemy go z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań potencjalnego klienta. To właśnie jemu w pierwszej kolejności powinniśmy chcieć pomóc, a wtedy korzyści dla naszej firmy przyjdą same.

Zobacz również