Zjawisko blokowania reklam internetowych to w Polsce problem dosyć powszechny. Jest on także dosyć złożony – z jednej stronyreklama stanowi źródło finansowania internetu, a z drugiej internauci bronią się przed nią i instalują wtyczki umożliwiające jej blokowanie.
– Według różnych badań – w tym także naszego raportu – nawet 33-40% użytkowników w Polsce blokuje reklamy internetowe – powiedział agencji eNewsroom.pl Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies – polski internauta wyróżnia się pod tym względem na tle przeciętnego internauty globalnego. Jest to o tyle istotne, że reklama jest podstawowym źródłem finansowania większości
witryninternetowych. Potwierdzają to m.in. raporty
spółek giełdowych, będących wydawcami
serwisów internetowych– około 90-95%
przychodów jest generowanych właśnie przez reklamy.
Odsetek osób blokujących je stanowi więc bardzo złożone wyzwanie. Naszym celem jest, by
internet pozostał medium darmowym – blokowanie reklam przyczynia się do zaburzania ekosystemu, który przez ostatnich kilkanaście lat się sprawdzał. Nasze rozwiązanie dba o to, żeby zachować kompromis obowiązujący w sieci od kilkunastu lat – treści pisane są
darmowe, ale obarczone przy tym treściami
reklamowymi.
UnBlock w sposób zupełnie niewidoczny sprawia, że reklama jest wyświetlana niezależnie od zainstalowanych wtyczek blokujących. Gruntem, na którym rozwijamy nasze rozwiązanie, jest
rynek krajowy – tu posiadamy sieć
kontaktów. Z kolei w kontekście
strategii Cloud Technologies, ma ona charakter globalny – dziś około 15% internautów na świecie blokuje reklamy, a trend ten będzie się pogłębiał – ocenia Prajsnar.
eNewsroom.pl