Zjawisko blokowania reklam internetowych to w Polsce problem dosyć powszechny. Jest on także dosyć złożony – z jednej stronyreklama stanowi źródło finansowania internetu, a z drugiej internauci bronią się przed nią i instalują wtyczki umożliwiające jej blokowanie. – Według różnych badań – w tym także naszego raportu – nawet 33-40% użytkowników w Polsce blokuje reklamy internetowe – powiedział agencji eNewsroom.pl Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies – polski internauta wyróżnia się pod tym względem na tle przeciętnego internauty globalnego. Jest to o tyle istotne, że reklama jest podstawowym źródłem finansowania większości witryninternetowych. Potwierdzają to m.in. raporty spółek giełdowych, będących wydawcami serwisów internetowych– około 90-95% przychodów jest generowanych właśnie przez reklamy. Odsetek osób blokujących je stanowi więc bardzo złożone wyzwanie. Naszym celem jest, by internet pozostał medium darmowym –  blokowanie reklam przyczynia się do zaburzania ekosystemu, który przez ostatnich kilkanaście lat się sprawdzał. Nasze rozwiązanie dba o to, żeby zachować kompromis obowiązujący w sieci od kilkunastu lat – treści pisane są darmowe, ale obarczone przy tym treściami reklamowymi. UnBlock w sposób zupełnie niewidoczny sprawia, że reklama jest wyświetlana niezależnie od zainstalowanych wtyczek blokujących. Gruntem, na którym rozwijamy nasze rozwiązanie, jest rynek krajowy – tu posiadamy siećkontaktów. Z kolei w kontekście strategii Cloud Technologies, ma ona charakter globalny – dziś około 15% internautów na świecie blokuje reklamy, a trend ten będzie się pogłębiał – ocenia Prajsnar. eNewsroom.pl

Zobacz również