W świecie e-commerce panuje bezwzględna konkurencja, dlatego firmy działające w tej branży nieustannie muszą pracować nad nowymi sposobami dotarcia do klienta ze swoją ofertą. Jedną z metod, które zdobywają obecnie popularność, jest tzw. retargetowanie. Co kryje się pod tym pojęciem?

 

Wzbudzaj zainteresowanie i obserwuj

 

Retargetowanie uważane jest za mechanizm, który znacząco zwiększa skuteczność reklamy internetowej. Działanie tego typu polega na umieszczeniu w kodzie źródłowym strony specjalnego kodu mierzącego, który wywoływany jest przy każdej odsłonie danej witryny. W ten sposób tworzona jest baza użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę. Wykorzystując ją, możemy w nienachalny sposób dotrzeć do niezdecydowanego klienta i namówić go do skorzystania z naszych usług. Mówiąc prościej, „namierzamy” w ten sposób osobę, która zna naszą markę i pierwotnie była zainteresowana kupnem naszych produktów, ale zawahała się w trakcie. Następnie po raz kolejny wyświetlamy mu swoją reklamę, aby przekonać go do zakupu.

 

Retargetowanie a realna skuteczność

 

Retargetowanie zyskuje coraz więcej zwolenników właśnie ze względu na spore wyważenie tego rodzaju przekazu reklamowego, który w nienachalny sposób dociera do klienta. Jednak czy takie działanie przynosi jakieś realne efekty? Proces retargetowania ograniczony jest do ścisłej grupy internautów, których wcześniej określił reklamodawca. Może dotyczyć na przykład wyłącznie tej grupy osób, która włożyła wybrany towar do wirtualnego koszyka, jednak ostatecznie nie zdecydowała się na jego zakup. Dzięki utworzonej bazie danych zyskujemy szansę pokazania takiemu potencjalnemu klientowi produktów promocyjnych zbliżonych jakością do wybranego towaru bądź uzupełniających ofertę. W ten sposób możemy sprawić, że potencjalny klient dokończy swoje zakupy.

 

Ze względu na skierowanie reklam do wybranej grupy docelowej, która już wcześniej była zainteresowana zakupem naszych produktów, retargetowanie cieszy się dużą efektywnością wśród strategii marketingowych. Niestety jego ograniczenie polega na zawężeniu bazy użytkowników wyłącznie do tych osób, które już wcześniej odwiedziły naszą stronę. To zatem skuteczne narzędzie do zwiększania sprzedaży, jednak całkowicie nieodpowiednie do zwiększenia zasięgu naszej oferty.

 

Retargetowanie to strategia, której powinien spróbować każdy przedsiębiorca działający w branży e-commerce. Może w ten sposób nie tylko znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo dokonania zakupu wybranego towaru przez niezdecydowanych konsumentów, lecz także zwiększyć ilość sprzedawanych towarów.

Źródło obrazka:


Zobacz również