Marketing

Skuteczne sposoby na marketing partyzancki

3347

Marketing partyzancki to skuteczna metoda promocji własnego biznesu, która może nam zapewnić nie tylko rozpoznawalność, ale także uwielbienie tłumów. Jak stosować go efektywnie w swojej kampanii marketingowej?

 

Przykuj uwagę konsumentów

 

W obecnych czasach wiele firm ograniczyło swoją promocję jedynie do internetu, uważając go za najbardziej przyszłościowe narzędzie kontaktu z potencjalnymi konsumentami. Tymczasem zdolność docierania do klienta wieloma kanałami komunikacji jest bardzo pożądaną umiejętnością i może zapewnić nam ogromną przewagę w branży. Marketing partyzancki nie narzuca nam kanału kontaktu, jednak zakłada całkowite odejście od konwencjonalnych technik promowania własnego biznesu. Jego efektem ma być podstępne wkupienie się w łaski konsumentów poprzez nieświadome rozbudzenie w nich zainteresowania naszymi produktami czy usługami. Taki wynik można osiągnąć poprzez rozmaite działania reklamowe prowadzone w sieci, w telewizji, gazetach czy nawet w rzeczywistości.

 

Skuteczne sposoby

 

Nie ma złotego sposobu na promocję, której zastosowanie przyniesie nam miliony udostępnień i uwielbienie tłumów. Potencjalni konsumenci na co dzień zalewani są ogromną liczbą informacji i ofert, wśród których ciężko wypromować tę naszą. Skutecznymi sposobami na marketing partyzancki są jednak przede wszystkim takie rozwiązania, które swoją nieszablonowością i kreatywnością zupełnie zaskakują odbiorcę. Podstawą dobrego marketingu partyzanckiego powinien stać się pomysł, którego wprowadzenie w życie wzbudzi wśród konsumentów pozytywne uczucia, np. radość, rozbawienie, wzruszenie. W ten sposób zyskamy ich aprobatę i zachęcimy do dalszego rozpowszechnienia naszej nietypowej reklamy.

 

Marketing partyzancki w praktyce

 

W praktyce marketing partyzancki nie zawsze przynosi pozytywne skutki. Niektóre marki w pogoni za rozgłosem potrafią wywołać efekt wręcz przeciwny do zamierzonego. W ten sposób zamiast zachęcać potencjalnych klientów do współpracy ze swoją firmą, same przyczyniają się do jej negatywnej opinii na rynku. Jak uniknąć takiego błędu? Przede wszystkim należy zrezygnować ze stosowania reklam, które mogą wzbudzać nieprzyjemne skojarzenia. Nie próbujmy wzbudzać kontrowersji na siłę – choć przyniesie nam rozgłos to może poskutkować nieodwracalnym zniszczeniem pozytywnej opinii na rynku.

 

Marketing partyzancki to świetne narzędzie promocji dla firm, pod warunkiem korzystania z niego z umiarem i w sposób rozsądny. Podstawą skuteczności tego narzędzia jest ciekawy pomysł, dlatego przed rozpoczęciem kampanii warto sprawdzić reakcję na nią na wybranej grupie osób.

Komentarze