Snapchat to niezwykle użyteczny kanał w marketingu online, choć w Polsce taki trend promowania marki dopiero zdobywa popularność. Jak przy pomocy krótkich filmików i znikających zdjęć zapewnić sobie przychylność użytkowników?   Czym jest Snapchat?   Snapchat to aplikacja, która podbiła serca młodych ludzi na całym świecie. Przeznaczona jest na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS i cieszy się popularnością ponad 100 milionów osób na całym świecie. Dzięki Snapchatowi możemy przesyłać znajomym oraz udostępniać szerszej publiczności tzw. snapy, czyli zdjęcia bądź krótkie filmiki, które znikają bezpowrotnie po upływie ustalonego czasu (od 1 do 10 sekund). Jak w tak krótkim czasie zawojować serca swojej publiczności?   Snapchat a marketing   Twórcom aplikacji dopiero po kilku latach udało się dostrzec jej potencjał reklamowy. Od tego czasu systematycznie wprowadzają nowe opcje, które mają pomóc przedsiębiorcom w dotarciu do swoich klientów i w promowaniu marki. Jedną z takich funkcjonalności jest My Story, która umożliwia dzielenie się snapami ze wszystkimi naszymi odbiorcami i zapewnia im możliwość wyświetlania naszego Story przez 24 godziny. W ten sposób powstają historie, które pokazują odbiorcom to, co się u nas dzieje, czym się zajmujemy, co chcemy przekazać. Niedawno Snapchat wprowadził także Discover Channel, który umożliwia markom mocne wyróżnienie swojej aktualności. Niestety ta funkcja jest mniej popularna wśród użytkowników, którzy wolą wykorzystywać Snapchat do komunikowania się między sobą i śledzenia swoich ulubionych celebrytów.   Zalety aplikacji   Ogromną zaletą aplikacji Snapchat jest przekazywanie informacji na bieżąco, w czasie rzeczywistym. To właśnie w ten sposób konsumenci mają okazję poznać naszą pracę „od kuchni”, dzięki czemu nasza firma staje się im bliższa. Rosnący potencjał tej aplikacji sprawia, że firmy korzystające z niej wydają się konsumentom innowacyjne i nowoczesne, a przez to bardziej przyjazne młodemu pokoleniu. Snapchat jako skuteczne narzędzie marketingowe ma dostarczać sporą dawkę rozrywki swoim widzom, którzy w zamian odwdzięczą się wyświetleniami i przywiązaniem do marki.   Snapchat to świetne narzędzie do promocji firmy nowoczesnej, nastawionej na kontakt z klientami w młodym wieku. Z jego pomocą można zbudować wizerunek marki modnej, a także zdobyć popularność i zapewnić sobie lojalność klientów     Źródło obrazka:

Zobacz również