Marketing

Webwriting, czyli jak tworzyć treści w internecie

Webwriting zyskuje coraz większe znaczenie w dzisiejszych czasach. Tworzenie jakościowych treści na strony internetowe daje nam niemal decydujący wpływ na odbiór naszej marki w sieci i jej pozytywny wizerunek.

 

Jakościowy webwriting – do czego służy?

 

Wysokiej jakości webwriting nie tylko zapewnia nam zainteresowanie użytkowników, ale także gwarantuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Artykuły, które cieszą się dużą popularnością w sieci, mogą poprawić opinię o naszej marce, przysporzyć nam nowych klientów, a także wpłynąć na ugruntowanie pozycji naszej firmy na polskim rynku. Jakie reguły rządzą tworzeniem treści na strony www?

 

Mów językiem swoich odbiorców

 

Właściwy przekaz jest skuteczny tylko wtedy, kiedy jest zrozumiały dla odbiorcy. Z tego powodu tworzone przez nas treści muszą swoim językiem i formą trafiać dokładnie w gust użytkowników. Przed przystąpieniem do tworzenia tekstów na strony www warto najpierw określić docelową grupę odbiorców, wśród których chcemy wywołać zainteresowanie danym tematem. Gotowy tekst musi być dla nich przejrzysty, łatwy do zrozumienia i przyswojenia. Skierowanie wiadomości dla wąskiej, sprecyzowanej grupy internautów może pomóc nam w wybiciu się i zdobyciu ich uwagi.

 

Wzbudzaj emocje

 

Treści, które wzbudzają emocje, na dłużej pozostają w świadomości użytkowników i są chętniej przez nich udostępniane. W swojej kampanii marketingowej często używaj anegdot oraz historii z życia wziętych, które trafią wprost w serca czytelników. Wzbudzenie wśród internautów śmiechu, podziwu, radości, pozwala nam skojarzyć markę z pozytywnymi emocjami oraz zbudować trwałe relacje z czytelnikami. Storytelling przykuje uwagę widza na dłużej i trafi do niego dużo lepiej niż suche fakty czy zwyczajna oferta reklamowa.

 

Doradzaj

 

Artykuły udzielające porad i rozwiązujące problemy użytkowników pozwalają w łatwy i szybki sposób zaistnieć w internecie i zdobyć popularność. Webwriting jest skuteczny tylko wtedy, kiedy wzbudza trwałe zainteresowanie odbiorców. Teksty poradnikowe są użyteczne i wartościowe, a także chętnie czytane przez internautów. Pomogą nam ukazać naszą markę jako eksperta w danej dziedzinie, co da nam znaczną przewagę nad konkurencją.

 

Tworzenie treści na strony www z punktu widzenia amatora może wydawać się zadaniem łatwym, jednak efektywny webwriting wymaga nie tylko zaangażowania, ale także odpowiedniej wiedzy. Ciekawie zaserwowana treść potrafi zjednać nam serca odbiorców i zapewnić wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Komentarze