Marketing

Zwiększ skuteczność reklamy Google AdWords

 

Tworzenie skutecznej kampanii marketingowej nie może się obyć z pominięciem najpopularniejszej wyszukiwarki świata. To właśnie z tego powodu spora część firm przeznacza dużą część nakładów właśnie na inwestycje w AdWords – system reklamowy Google’a. Czy skuteczność takiego narzędzia można poprawić?

 

Google AdWords – co to jest?

 

Google AdWords to system reklamowy, który pozwala wyświetlać linki sponsorowane w wynikach popularnej wyszukiwarki Google oraz na stronach www z nią współpracujących. W ten sposób potencjalny klient, poszukując odpowiedzi na swój problem w internecie, w pierwszej kolejności dotrze właśnie do tej firmy, która promuje się przy pomocy Google Adwords. To świetna metoda na zaistnienie w wyszukiwarce, z której korzystają miliony osób na całym świecie, a także doskonały sposób dotarcia do osób zainteresowanych produktami bądź usługami, które mamy w ofercie.

 

Jak zacząć?

 

Utworzenie konta w Google AdWords jest całkowicie bezpłatne. Jedyne, za co płacimy, to natomiast realne kliknięcia w naszą reklamę. To uczciwe podejście do konsumenta zjednało tego rodzaju formie reklamy dużą przychylność przedsiębiorców, którzy płacą wyłącznie za otrzymane efekty. Do rozpoczęcia korzystania z tego systemu należy utworzyć konto oraz określić kwotę, jaką chcemy wydać na zdobycie nowych klientów.

 

Jak zwiększyć skuteczność?

 

Google AdWords może okazać się niezastąpionym narzędziem do promowania swojego biznesu. To właśnie dzięki niemu klienci otrzymają link do strony internetowej naszej firmy w momencie, gdy przedmiot jej działalności leży w kręgu ich zainteresowań. Rozpoczęcie tego typu kampanii marketingowej może się zatem okazać dużo bardziej skuteczne niż inne promocje, szczególnie iż płacimy wyłącznie za pozytywne rezultaty, czyli przekierowanie do nas potencjalnego klienta. Niestety kampania w Google AdWords nie będzie działała poprawnie, jeśli będzie źle przygotowana. Podstawowym błędem, który popełnia wielu przedsiębiorców, jest skupienie się wyłącznie na kampanii AdWords z całkowitym pomięciem znaczenia pozycjonowania. Tymczasem korzystanie z obu narzędzi podniesie skuteczność naszych działań poprzez wzajemne uzupełnianie się. Istotne jest także zwiększenie trafności wyszukiwania, tzn. unikanie przekierowań na główną stronę www w momencie, kiedy nasza firma sprzedaje różne produkty bądź oferuje różnorodne usługi. W tej kwestii liczy się przede wszystkim precyzja, dlatego przy planowaniu kampanii musimy postawić się w roli użytkownika zainteresowanego kupnem określonego produktu.

 

Google AdWords to dobre narzędzie dla przedsiębiorców, którzy chcą popracować nad swoją widocznością w wynikach wyszukiwania. Świadome kształtowanie swojej obecności w Internecie ma coraz większe znaczenie w biznesie, dlatego nie należy zaniedbywać tego aspektu prowadzenia własnej działalności.

 

Źródło obrazka: [internet]

Komentarze