Społeczności

Groupon bada siłę przyjaźni

pussypro

W dobie Internetu, kiedy najróżniejsze komunikatory towarzyszą nam w codziennym życiu, coraz częściej stają się one idealną płaszczyzną pozwalającą na utrzymywanie kontaktu z rodziną czy przyjaciółmi. I bardzo dobrze, pod warunkiem, że nie zastępują prawdziwych relacji.

Groupon postanowił więc zapytać klientów o ich więź z przyjaciółmi. Ilu z nich mogą zaliczyć do grona tych najbliższych? Jak często i w jaki sposób się z nimi komunikują, jak najchętniej spędzają czas oraz jakie są główne przyczyny tego, że nie widują ich tak często jak by tego chcieli?

Badanie, które Groupon przeprowadził w styczniu br. na blisko 700 klientach, dowodzi, że najważniejsza dla Polaków jest jakość relacji, a prawdziwych przyjaciół mogą policzyć na palcach jednej ręki. Ponad 65% ankietowanych odpowiedziało, że może liczyć na 2-4 dobrych przyjaciół. Jednego przyjaciela od serca ma 18% ankietowanych, a więcej niż pięciu wymienia już tylko 10% badanych.

Prawdziwi przyjaciele to tacy, którzy są przy nas zawsze, wtedy kiedy potrzebujemy wsparcia (75%). Gdy przeżyliśmy bolesne rozstanie – oni już chwytają za kartony. Prawdziwy przyjaciel, zawsze powie nam prawdę, nawet taką, którą niekoniecznie chcielibyśmy usłyszeć. Rozmazał Ci się tusz i wyglądasz jak panda? Prawdziwy przyjaciel nie omieszka Cię o tym poinformować.

Żyjemy coraz szybciej, często nie mamy czasu odpocząć czy zadbać o siebie, a także zatroszczyć się o dobre relacje z osobami, które są dla nas ważne. Mimo to badanie pokazuje, że to właśnie wspólne przeżywanie, doświadczanie i bycie dla siebie tu i teraz ma ogromną moc i jest dla nas niezwykle ważne. Aż 70% ankietowanych preferuje kontakt osobisty, a komunikatorów czy telefonu używa głównie w celu organizowania spotkań. Co więcej z osobami, które są dla nas ważne, 44% badanych stara się spotykać przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy 40% badanych utrzymuje kontakt chociaż raz w miesiącu. Główną przyczyną, dla której nie widujemy się tak często, jak byśmy tego chcieli, jest odległość (56%) oraz obowiązki zawodowe (24%).

Co ciekawe badanie ilustruje, jak zmieniają się nasze preferencje co do tego, w jaki sposób spędzamy czas z przyjaciółmi. Podczas gdy wieczór w domowym zaciszu i rozmowa w gronie najbliższych lub wspólne oglądanie filmów nadal cieszy się ogromną popularnością, coraz chętniej i częściej decydujemy się na korzystanie z atrakcji, jakie oferuje nam miasto, w którym funkcjonujemy. Aż 52% badanych chętnie wybiera się z przyjaciółmi na wspólną kolację bądź drinki, a 35% z nas angażuje swoich przyjaciół w sport lub inną aktywność. To właśnie wspólne przeżywanie okazuje się być kluczowe w budowaniu trwałych, prawdziwych relacji.

Badanie Groupon potwierdza wagę przyjaźni, pokazuje jak wiele dzięki niej zyskujemy. Jego wyniki są zgodne z rezultatami ujawnionych ostatnio badań podłużnych prowadzonych przez 75 lat (!) na grupie ponad 700 mężczyzn. W ramach słynnego „The Harvard Study of Adult Development” śledzono losy wybranej grupy amerykanów pytając ich co roku o ich sytuację życiową. Co się okazało? To nie sława czy bogactwo dają szczęście i dobre zdrowie, a właśnie dobre, bliskie relacje z ludźmi. Samotność wręcz zabija. Ale nie tyle ważna jest liczba znajomych, ale jakość tych relacji i to co wspólnie doświadczamy – powiedział dr Konrad Maj, Uniwersytet SWPS, Katedra Psychologii Społecznej. W celu dopełnienia obrazu siły współczesnej przyjaźni Groupon zdecydował się zaprosić do współpracy znanego youtubera – Reżysera Życia, który w swoim eksperymencie postanowił skonfrontować się z tym tematem. Efektem współpracy jest materiał video dostępny na kanale YouTube.

Przeprowadzone przez Groupon badanie oraz współpraca z Reżyserem Życia stały się pretekstem do refleksji na temat tego jak istotna jest dla nas przyjaźń i jak wiele radości przynosi nam dzielenie się emocjami. Najnowsza kampania Groupon pod hasłem „Friends” to odpowiedź na tę potrzebę. To kampania, która w czasach popularności mediów społecznościowych przypomina o niezwykłej wartości spotkań na żywo z przyjaciółmi i przeżywania doświadczeń w gronie bliskich osób. Bo komentować nie znaczy rozmawiać, lubić nie znaczy wspierać, a udostępniać nie znaczy dzielić się i przeżywać.

Kampania Friends to cały wachlarz pomysłów na ciekawe spędzanie czasu w gronie przyjaciół ujęty w cztery kompleksowe kolekcje. Kolekcja „Wypad na miasto” to głównie oferty gastronomiczne, które zachęcają do odkrywania nowych smaków i spotkań w większym gronie. Kolekcja „Wypad za miasto” to z kolei wyselekcjonowane oferty travelowe dostępne w wariantach dla 2, 3, 4 i więcej osób. „Kolekcjonuj wspomnienia” to wszelkiego rodzaju aktywności, które cieszą najbardziej właśnie w grupie, natomiast „Niezbędnik na domówki” to alternatywa dla tych, którzy przyjaciół przyjmują najchętniej w domu. Kampania Friends trwa przez cały miesiąc od 1 lutego do 29 lutego i jest realizowana na specjalnej platformie pod tym samym tytułem dostępnej tutaj: https://www.groupon.pl/occasion/friends.

Groupon Polska

Komentarze