Technologia

Optimise wprowadza nowe narzędzie do mierzenia Customer Lifetime Value

AdNext_Magdalena_Czachowska

Należąca do Grupy AdNext spółka Optimise rozwija kompetencje w zakresie Performance Intelligence oparte na analityce danych. Optimise wdraża nowe narzędzie mierzące Customer Lifetime Value (CLV), które pozwoli jeszcze lepiej optymalizować kampanie marketingowe.

Analityka danych jest w centrum wszystkich naszych aktywności. Odpowiednio zmierzone dane są bezcenne dla każdego marketera. Bez nich tworzenie jakichkolwiek planów marketingowych i podejmowanie decyzji biznesowych mija się z celem – podkreśla Michał Pachnik, Strategy & Operations Director w Optimise (Grupa AdNext).

W swoim portfolio Optimise posiada już autorski system mierzenia Customer Journey, który pozwala na monitorowanie każdego punktu styku potencjalnego konsumenta z marką reklamodawcy. Customer Lifetime Value jest z kolei  indeksem, który pozwoli analizować transakcje dokonane przez konsumentów w sposób holistyczny.

Projekt wdrożony przez Optimise ma za zadanie ułatwić analizowanie wpływu poszczególnych wydawców/źródeł na decyzje zakupowe i całość uzyskiwanych sprzedaży. Dla każdej sprzedaży system Optimise przedstawia jej historię – np. to, jacy wydawcy brali udział w procesie zakupowym – kto inicjował sprzedaż, kto ją wspomagał, a kto był na końcu tej ścieżki. Pozwala to w łatwy sposób na przeanalizowanie wpływu poszczególnych wydawców/źródeł ruchu na całość uzyskiwanych sprzedaży.  Rozszerzenie tego o wskaźnik Customer Lifetime Value pozwoli marketerom jeszcze lepiej inwestować środki marketingowe w kanały najlepiej działające na przestrzeni czasu, a nie tylko w danej chwili.

Co to oznacza w praktyce dla naszych klientów  – nowe narzędzia Optimise będą w stanie lepiej optymalizować całość kampanii marketingowych prowadzonych dla reklamodawców, aby zapewnić, że ruch, który Klient kupuje jest warty tyle, ile reklamodawca na niego wydaje i dostarczy wyników, których oczekuje. To absolutna kwintesencja performance marketingu – mówi Michał Pachnik.

Będzie można łatwo zaobserwować  także np. efektywność kampanii content marketingowych, które bezpośrednio nie przekładają się na sprzedaż, ale stanowią cenne paliwo dla pozostałych kanałów marketingowych jak retargetowanie, czy kampanie SEM, co finalnie owocuje całościowym wzrostem ilości generowanych sprzedaży.

Rynek performance marketingu ewoluuje, a sama afiliacja jest tylko jednym z narzędzi wykorzystywanych w całym procesie komunikacji i zwiększaniu sprzedaży u danego reklamodawcy. Obecnie marketerzy, chcąc osiągnąć sukces, muszą patrzeć ze znacznie szerszej perspektywy i obserwować wszystkie kanały działań marketingowych, sprawdzając ich poszczególny wpływ na siebie wzajemnie – dodaje Magdalena Czachowska, Managing Director w Optimise.

 

Źródło obrazka; [internet]

Komentarze