Wydarzenia

O nowym kliencie, czyli 14 warsztaty Akademii questusa

questus

Między 15-17 listopada w Łochowie odbyły się na trzydniowych warsztaty strategiczne Akademii questusa Nowy klient – od relacji do wartości. Uczestnicy dowiedzieli się między innymi o współczesnym kliencie i środowisku w którym funkcjonuje. A także o tym, jak budować wartości dla klientów oraz wzmocnić z nim relacje.

Pierwsze wystąpienie należało do Rafała Janka z Uniwersal McCann. Prowadzący powiedział o zmieniającym się świecie, dzieląc czynniki, które wpływają dziś na te zmiany zgodnie z trzema kategoriami – gospodarka, technologia oraz styl życia. Dzisiejszy konsument wymaga innowacyjnych rozwiązań. Jedną z metod pracy, która ułatwia proces tworzenia jest design thinking. Bartłomiej Serafiński, twórca Touch Ideas, omówił najważniejsze aspekty łączące się z tym podejściem – jednym z jego kluczowych elementów  jest natychmiastowe sprawdzanie nowego pomysłu w praktyce.

Kolejnego dnia Szymon Kukanow (Cha Cha Communications) przedstawił sylwetkę konsumenta przyszłości. Nie ma wątpliwości, że do świata realnego przenika ten wirtualny, co wymaga redefinicji wielu rozumianych klasycznie terminów rynkowych. Następnie Sergiusz Sawin zachęcił do zerwania ze schematami w bankowości i wykorzystania strategii błękitnego oceanu. Na podstawie casu przygotowanego przez mBank, uczestnicy w grupach próbowali stworzyć nowe produkty dla zdefiniowanej na początku grupy docelowej, zgodnie z podejściem BOS.

Popołudniową część piątkowego spotkania rozpoczął prof. Dariusz Doliński (SWPS). Na podstawie wielu przykładów zobrazował nieracjonalność konsumencką, dając klika wskazówek. Z perspektywy klienta – jak radzić sobie z własną nieracjonalnością, a z perspektywy biznesu – jak produkty mogą na tę nieracjonalność odpowiadać.

Kolejnymi prelegentami byli Agnieszka Kwaśniewska oraz Robert Zydel z Saatchi & Saatchi Think Tank. Omówione przez prelegentów case’y  dotyczyły między innymi wykorzystania sponsoringu do pobudzania pozytywnych emocji wokół marki. Wieczorną część spotkania poprowadzili przedstawiciele Pracowni Gier Szkoleniowych – Joanna Średnicka i Tomasz Cichocki. To zaskakujące, jak cechy nierozerwalnie związane z grami mogą pomóc w szkoleniach biznesowych.

W sobotni poranek nadszedł czas na Kubę Antoszewskiego i prezentację dziesięciu trendów konsumenckich na rok 2012, które stanowiły podsumowanie wyników badań  MillwardBrown oraz the futures company. Ostatnie wystąpienie, dotyczące CEM, należało do Janusza Kamieńskiego (Executive-Conversation). Prowadzący podzielił się swoim podejściem do budowania wartości dla klientów w warunkach ekonomii nowej wartości.

Relacja ze spotkania

Fotorelacja

Proseed był partnerem warsztatów. 

Komentarze