Wydarzenia

Szczecin dał się zainspirować!

get_inspired_szczecin

Kreatywność i zaangażowanie, dążenie do celu pomimo przeszkód, dobry zespół i zaufanie do współpracowników oraz odrobina szczęścia to według prelegentów konferencji „Get Inspired Szczecin!” przepis na biznesowy sukces. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem – wzięło w nim udział ponad 200 osób. Organizatorem konferencji był Technopark Pomerania.

Główną ideą konferencji „Get Inspired Szczecin!” było zachęcanie młodych ludzi do tworzenia własnych przedsięwzięć biznesowych poprzez pokazanie, że przy odrobinie determinacji można odnieść sukces nawet pomimo problemów. Wydarzenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem – chęć udziału w konferencji zgłosiło ponad 300 osób, niestety nie dla wszystkich wystarczyło miejsc. „Ilość zgłoszeń pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tego rodzaju spotkania, podczas których kreatywni ludzie z pomysłem na biznes mogą spotkać doświadczonych przedsiębiorców, posłuchać ich historii i czerpać z nich inspirację do działania” – mówił do zebranych gości Prezes Technoparku Pomerania, Grzegorz Fiuk.

Jako jeden z głównych czynników biznesowego sukcesu prelegenci wymieniali determinację w dążeniu do celu. O wytrwałości, będącej motorem rozwoju biznesu, ciekawie opowiadał Michał Benicewicz z firmy Brandbank Polska, jednego z lokatorów Technoparku Pomerania. Zespół, który dziś wchodzi w skład polskiego oddziału firmy Brandbank, rozpoczynał swoją działalność jako firma SICA, która na początku działała na lokalnym rynku, stopniowo pozyskując nowych klientów – „W tamtym okresie dotarła do nas informacja, że sieć Tesco będzie ruszała ze swoim sklepem internetowym – stanęliśmy do przetargu. Przedstawiciele Tesco poinformowali nas, że mają swojego stałego międzynarodowego partnera, z którym w zakresie e-commerce współpracują w różnych krajach – firmę Brandbank. Nie odpuściliśmy jednak – wyrzucali nas drzwiami, to wchodziliśmy oknem, wyrzucali nas oknem, to wracaliśmy od strony piwnicy. Przez kilka miesięcy przeciskaliśmy się z naszą ofertą, aż doprowadziliśmy do tego, że sieć Tesco Polska zaczęła rozważać nas jako ewentualnego partnera. Kiedy przedstawiciele firmy Brandbank dowiedzieli się o konkurencji, zaproponowali nam spotkanie. Wspólnie stwierdziliśmy, że nie ma sensu ze sobą konkurować i połączyliśmy siły”.

Z kolei Samuli Koski-Lammi z firmy BLStream – światowego dostawcy rozwiązań mobilnych – zwracał uwagę na pasję i zaangażowanie, bez których ciężko osiągnąć sukces – „Kiedy przyjechałem do Szczecina i zacząłem rozmawiać z ludźmi, byłem pod wrażeniem nie tylko ich technicznych umiejętności i kreatywności, ale także nastawienia – ekscytowały ich (…) możliwości rozwoju technologii i wyzwania z tym związane – to pochłaniało całą ich uwagę. To podejście było kluczowym powodem, dla którego zdecydowałem się założyć tu firmę”.

Doświadczeni przedsiębiorcy podkreślali także istotną rolę, jaką w rozwoju firmy odgrywa dobrze dobrany i zgrany zespół pracowników – „Zatrudnianie właściwych osób jest niebywale ważne dla rozwoju firmy. Niewłaściwie osoby, czyli takie, które demotywują zespół, nadszarpują kondycję firmy” – mówił Sebastian Barabanow z Fabryki Gier, która dziś jest jednym z liderów na rynku gier komputerowych, współpracującym z markami i firmami z całego świata, m.in. z takimi gigantami jak Sony czy Disney. Natomiast według Krystiana Stypuły z Home.pl receptą na biznesowy sukces jest mieszanka dobrego pomysłu, determinacji oraz szczęścia –„My nie mieliśmy żadnego doświadczenia, natomiast mieliśmy pomysł, mieliśmy konsekwencję w jego realizacji i mieliśmy też trochę szczęścia”..

Uczestnicy konferencji uznali ją za bardzo ciekawą i inspirującą – „Fantastyczna konferencja, aż chce się działać!” – twierdzi Michał Potasiak, uczestnik spotkania. Grzegorz Orchowski dodaje – „Zaprezentowane historie pokazują, że osiągnięcie sukcesu w biznesie wymaga ciężkiej pracy i wielu poświęceń, ale jest możliwe. To motywuje do podejmowania własnych inicjatyw”.

Organizatorem konferencji „Get Inspired Szczecin” był Technopark Pomerania. Wsparcie merytoryczne zapewniła Sieć Aniołów Biznesu Amber, a partnerami wydarzenia były firmy TEONITE i Unizeto Technologies oraz fundacja Netcamp. Wśród sponsorów znalazły się firmy Lemon Demon i Red Sky oraz fundusz Pomeranus Seed.

Komentarze