Zdrowie

Zdrowa i aktywna wiosna

Wiosną więcej czasu spędzamy na dworze, wyjeżdżamy na weekendy, jeździmy na rowerze. Jesteśmy zdecydowanie bardziej aktywni dlatego nie powinniśmy zapominać o regularnych pełnowartościowych posiłkach, które dodadzą energii. Planując wycieczkę warto zabrać ze sobą coś zdrowego i smacznego.

 

Będąc poza domem często zapominamy o regularnych posiłkach i o zdrowej diecie. W efekcie podczas wycieczek często zatrzymujemy się w pierwszym napotkanym miejscu i jemy cokolwiek. Najczęściej są to dania typu fast-food, które niekoniecznie zawierają wszystkie potrzebne nam składniki odżywcze.

Planując weekendowy wypad rowerowy, czy kilkugodzinne leniuchowanie na łonie przyrody pamiętajmy, żeby zabrać ze sobą prowiant – pozwoli nam to zjeść cos wartościowego, gdy tylko najdzie nas ochota. Najłatwiejsze do przygotowania, przewożenia i jedzenia w drodze są oczywiście kanapki. Warto zadbać by zrobione zostały z dobrej jakości pieczywa, najlepiej pełnoziarnistego i zawierały odpowiednią porcję witamin i białka. Dlatego przygotowując kanapki nie zapominajmy o warzywach i wędlinie. W sklepach mamy do dyspozycji duży wybór wędlin nie tylko tradycyjnych mięsnych, ale także wegetariańskich np. Plastry wegetariańskie z brokułami VeggieDay (ok. 5,5 zł za opakowanie), które mają w swoim składzie białko jaja kurzego. Wędliny VeggieDay smakują tak jak ich mięsne odpowiedniki, dlatego przypadną do gustu także mięsożercom.

Wyjeżdżając nie zapominajmy o zabraniu ze sobą czegoś zdrowego do picia np. wody mineralnej, niesłodzonego soku owocowego lub warzywnego. Napoje gazowane orzeźwiają tylko pozornie i zawierają mnóstwo cukru.

W ciepłe dni cały prowiant najlepiej zapakować do lekkiej torby termoizolacyjnej, by zachował świeżość i żebyśmy w pełni cieszyli się posiłkiem w plenerze.

 

Źródło obrazka: [internet]

Komentarze