Maraton programistyczny „Isobar Create Warsaw” udowodnił, że NFC to znacznie więcej niż płatności zbliżeniowe. Nagrodzone w konkursie aplikacje ułatwiają zakupy, eliminują kolejki, zachęcają do udziału w grach miejskich oraz do interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej.

Uczestnicy wydarzenia mieli 30 godzin na stworzenie prototypów aplikacji wykorzystujących technologię NFC w jednej z wybranych kategorii: in-store, finanse, rozrywka oraz reklama zewnętrzna. W sumie powstało 15 aplikacji, które następnie były oceniane przez jury złożone z ekspertów z firm MasterCard, Procter & Gamble, Microsoft, LG Electronics oraz Hypermedia Isobar. Magazyn Proseed był jednym z patronów wydarzenia.

W każdej z czterech kategorii jury przyznało główną nagrodę. Ponadto trzy projekty otrzymały specjalne wyróżnienia. Zwycięskie pomysły to:

• Finanse – Transistors – system ułatwiający zakupy odzieżowe, który eliminuje potrzebę oczekiwania do kasy. • In-store – SmartQueue – rozwiązanie uprzyjemniające konsumentom oczekiwanie w kolejkach w placówkach firm. Firmom umożliwia z kolei lepsze zarządzanie obsługą klienta. • Rozrywka – Touch The Future – pozwala tworzyć i uczestniczyć w grach miejskich. • Reklama zewnętrzna – Vizao – aplikacja zachęcająca odbiorców do interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej wyposażonymi w znaczniki NFC. Umożliwia m.in. sterowanie grą na ekranie OOH przy pomocy smartfonu.

NFC (near field communication) to bezprzewodowa technologia komunikacyjna umożliwiająca przenoszenie danych między smartfonem a innymi urządzeniami wyposażonymi w chip NFC (smartfony, nośniki outdoor, tagi NFC, terminale płatnicze itp.). Obecnie jest ona najczęściej wykorzystywana w płatnościach zbliżeniowych.

Według agencji badawczej Frost & Sullivan, do 2015 roku na światowym rynku znajdą się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów euro, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów euro.

Isobar Create Warsaw to już piąta edycja tego międzynarodowego maratonu programistycznego, w którym do tej pory wzięło udział prawie 200 uczestników i powstało ponad 50 aplikacji.


Zobacz również