Optimizely, jeszcze niedawno niewielka spółka oferująca usługi optymalizacji stron internetowych ogłosiła plany światowej ekspansji – zebrane wśród inwestorów 28 mln USD przeznaczy na rozwój produktu i kadr. Ogłoszone plany przewidują uruchomienie nowych usług, przetłumaczenie platformy informatycznej na 9 języków i jednoczesne dotarcie na 36 nowych rynków, a także zatrudnienie kilkuset nowych pracowników. Firma wyrosła z inkubatora YCombinator w 2010 roku. Wywodzący się z Google założyciele – Dan Siroker i Pete Koomer postawili na optymalizację oraz testowanie dwuwariantowe i wielowariantowe. Celem miało być dostarczenie platformy, która będąc łatwa w użyciu pozwoli klientom na przeprowadzanie testów i eksperymentów wspomagających podejmowanie decyzji, w tym przede wszystkim zwiększanie przychodów reklamowych.   W październiku 2011 roku (rok po uruchomieniu) Optimizely po raz pierwszy wykazało pozytywne przepływy finansowe. W przeciągu ostatnich 12 miesięcy firma czterokrotnie zwiększyła portfel klientów. Ogłoszone właśnie kierunki rozwoju obejmą rozszerzenie palety oferowanych rozwiązań (oprócz optymalizacji także łatwe rozwiązania do personalizacji stron internetowych), rozwój infrastruktury firmy, a także ekspansję na nowe rynki. Pierwszy krok w tym celu został już zrealizowany – pod koniec 2012 roku Optimizely uruchomiło w Amsterdamie europejską centralę. Łącznie, w Optimizely inwestorzy włożyli już 31 mln USD. Wśród inwestorów znalazły się: Benchmark Capital, a także Bain Capital Ventures, Battery Ventures, InterWest Partners, and Google Ventures. Wykres pochodzi z serwisu builtwith.com

Zobacz również