Aktualności Technologia

5 sposobów na promocję aplikacji mobilnej

W dzisiejszym nagromadzeniu różnorodnego oprogramowania do naszych telefonów, promocja aplikacji mobilnej może wydawać się twardym orzechem do zgryzienia. Rynek aplikacji rośnie bowiem z roku na rok i coraz trudniej wybić się na nim z własną propozycją. Na szczęście istnieje kilka podstawowych sposobów, które pozwolą nam skutecznie przyciągnąć uwagę konsumentów do swojego produktu.

Stwórz landing page

Landing page to absolutny „must have” każdej wchodzącej na rynek aplikacji. Dedykowana strona internetowa to najczęściej miejsce pierwszego spotkania użytkowników z produktem, dlatego to właśnie od niej powinna zacząć się promocja aplikacji. Strona powinna wzbudzać zainteresowanie, ale przy tym być także estetyczna i czytelna. Należy ją uruchomić jeszcze przed wypuszczeniem na rynek gotowego produktu, aby dać czas konsumentom na zapoznanie się z naszą ofertą i w ten sposób zaostrzyć ich apetyt.

Przygotuj zwiastun

W promocji aplikacji może nam pomóc krótki teaser, który zapowie produkt i w przystępny sposób przedstawi jego funkcjonalności. Do jego wykonania nie potrzeba wcale ogromnych nakładów finansowych. Całość możemy oprzeć na innowacyjnym pomyśle, dzięki któremu nasz materiał zyskuje duże szanse na stanie się viralem.

Wykorzystaj social media

Skuteczna promocja aplikacji mobilnej dociera wszędzie tam, gdzie znajdują się potencjalni użytkownicy. Nie ograniczajmy swoich działań wyłącznie do Facebooka. Angażujmy ludzi skupionych wokół różnorodnych mediów społecznościowych – nawet tych, których na początku nie braliśmy pod uwagę. Promując aplikację na przykład na Twitterze i LinkedInie wyróżniamy się z tłumu i zyskujemy szansę dotarcia do zupełnie nowego grona odbiorców.

Współpracuj z influencerami

Wielu twórców podchodzi z rezerwą do kontaktu z popularnymi influencerami. Osoby znane narażone są często na krytykę i negatywne opinie części społeczeństwa. Obawiamy się, że tego rodzaju współpraca nadszarpnie wizerunkiem marki. Tymczasem pozyskanie osoby działającej w naszej lub pokrewnej branży pozwoli nam wzbudzić zainteresowanie tysięcy jej fanów. Pokażemy w ten sposób także, że cenimy opinię innych i dbamy o pozostawanie na bieżąco z wydarzeniami w branży.

Zorganizuj konkurs

Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami zawsze przyciągają szerokie grono odbiorców. Ufundowanie cennej nagrody może zwrócić nam się wielokrotnie w formie milionów potencjalnych użytkowników, którzy dzięki konkursowi usłyszą o naszej aplikacji.

Promocja aplikacji mobilnej to klucz do osiągnięcia przez nią sukcesu. Działania w tym kierunku należy podjąć już na etapie tworzenia produktu, czyli na długo przed wypuszczeniem go na rynek. W ten sposób mamy szansę dotrzeć do szerszego grona użytkowników, którzy z niecierpliwością będą oczekiwali na nasze dzieło.

 

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com